SPIS TREŚCI
Podziękowania 9
Wstęp 11
Rozdział 1
Nowe media a media społecznościowe 27
1.1. Nowe media – definicje w kontekście przemian współczesnej telewizji 30
1.2. Media społecznościowe jako przestrzeń tekstów wytwarzalnych 44
1.3. Komunikacja wizualna w mediach społecznościowych 55
1.4. Internet platform w ekosystemie mediów 68
Rozdział 2
Telewizja w dobie nowych mediów 71
2.1. Telewidz jako aktywny użytkownik nowych mediów 78
2.2. Widownia telewizyjna w mediach społecznościowych 86
2.3. Wpływ algorytmu na odbiorców tekstów telewizyjnych w mediach społecznościowych 98
Rozdział 3
Aktywność widzów na Facebooku – przykład fanpage’a polskiego programu Wiem, co jem i wiem, co kupuję 103
3.1. Nowomedialne otoczenie Wiem, co jem i wiem, co kupuję 106
3.2. „Odkryjemy całą prawdę…” – strategia komunikacji na profilu Wiem, co jem 109
3.3. „Kocham ten program…” – aktywność fanów Wiem, co jem 119
3.3.1. „Kocha, lubi, szanuje…” – opinie fanów o programie 123
3.3.2. Detektywi, dyskutanci i ekstrawertycy – od wykrywania nieścisłości do opowiadania własnych historii zainspirowanych programem Wiem, co jem i wiem, co kupuję 125
Rozdział 4
Facebook jako przestrzeń dyskusji o programie – aktywność użytkowników na fanpage’u programu Dance Moms 137
4.1. Dance Moms – więcej w internecie niż w telewizji 138
4.2. The show must go on. Dance Moms na Facebooku – strategia komunikacji i sposoby angażowania widzów 140
4.3. Od pytań o porę emisji po kwestie polityczne – aktywność fanów profilu Dance Moms 154
4.3.1. Jak obejrzeć Dance Moms bez dostępu do Lifetime? Fani i ich zwyczaje odbiorcze 157
4.3.2. Fabuła programu jako główny temat dyskusji fanów profilu Dance Moms 161
4.3.3. Strażnicy dyskusji. O interakcjach pomiędzy fanami 172
4.3.4. Fani profilu Dance Moms i ich odczucia wobec programu 175
4.4. Od sporadycznej reakcji do regularnej aktywności – różnice oraz podobieństwa w praktykach odbiorczych między fanami profilu Dance Moms i Wiem, co jem 176
Rozdział 5
Polajkować TV – „sieciowość telewizji” jako nowy paradygmat badań związków telewizji z nowymi mediami 181
5.1. „Sieciowość telewizji” – nowe media, telewizja i ANT 183
5.2. „Sieciowość telewizji” – produkcja, promocja, dystrybucja oraz widownia w telewizyjnym oligopticonie 185
5.3. „Sieciowość telewizji” a badania w mediach społecznościowych 197
5.3.1. Znajomość zasad działania serwisów społecznościowych oraz oferowanych przez nie narzędzi 198
5.3.2. Znajomość trendów w mediach społecznościowych 200
5.3.3 Znajomość specyfiki badanego profilu społecznościowego 202
Zakończenie 207
Aneks 1 209
Aneks 2 213
Aneks 3 217
Aneks 4 221
Bibliografia 225
Indeks osobowy 239
Indeks rzeczowy 243
Streszczenie 245