SPIS TREŚCI
Spis treści
O autorach 5
Przedmowa 7
Wstęp 9
Podziękowania 13
Część I. Podstawy teoretyczne, wyniki badań oraz stosowanie ich w praktyce
Rozdział 1. Usprawnianie funkcjonowania osób ze schizofrenią 19
Rozdział 2. Trening CBSST jako praktyka oparta na dowodach 31
Rozdział 3. Rozpoczęcie pracy 47
Rozdział 4. Ocena: mierzenie skuteczności terapeutycznej CBSST 69
Część II. Praktyczny przewodnik
Rozdział 5. Wprowadzenie i sesja wyznaczania celów 83
Rozdział 6. Moduł umiejętności poznawczych 109
Rozdział 7. Moduł umiejętności społecznych 141
Rozdział 8. Moduł umiejętności rozwiązywania problemów 181
Rozdział 9. Grupy pacjentów o specjalnych potrzebach terapeutycznych 211
Część III. Zeszyt ćwiczeń dla pacjenta
Moduł umiejętności poznawczych 221
Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów 223
Sesja 2: związek między myślami, uczuciami i zachowaniami 226
Sesja 3: technika 3z – złap, zbadaj, zmień 230
Sesja 4: technika 3z – zbadaj to 233
Sesja 5: technika 3z – zmień to 237
Sesja 6: ćwiczenie techniki 3z 241
Moduł umiejętności społecznych 245
Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów 247
Sesja 2: skuteczna komunikacja kluczem do osiągnięcia celów 250
Sesja 3: wyrażanie przyjemnych uczuć 253
Sesja 4: formułowanie próśb w sposób pozytywny 256
Sesja 5: proszenie o pomoc w realizacji celów 259
Sesja 6: wyrażanie nieprzyjemnych uczuć 263
Moduł umiejętności rozwiązywania problemów 267
Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów 269
Sesja 2: wprowadzenie do techniki SCALE 272
Sesja 3: określanie problemu 276
Sesja 4: rozważanie wszystkich rozwiązań problemu 280
Sesja 5: opracowanie planu 282
Sesja 6: rozwiązywanie problemów związanych z celami 284
Aneks A. Narzędzia oceny pacjenta 287
Aneks B. Gry służące nauczaniu i zwiększeniu zaangażowania pacjenta 299
Aneks C. Materiały dodatkowe 311
Bibliografia317
Indeks 331
Nabywcy tej książki mogą pobierać i drukować wybrane materiały ze strony: www.guilford.com/granholm-forms w celach użytku osobistego lub do wykorzystania w terapii indywidualnej.