Książka jest próbą ukazania całokształtu zagadnień dotyczących nauczania Polaków języka arabskiego. Analiza potrzeb osób uczących się (zdolność porozumiewania się za pomocą tego języka w mowie i piśmie w jak największej liczbie krajów arabskich oraz możliwość sprawnego wyuczenia się w szybkim czasie innych jego odmian) zdecydowała o wyborze współczesnego języka literackiego jako głównego przedmiotu nauczania. Jest to pierwsza propozycja wykorzystania w nauczaniu języka arabskiego metody komunikacyjnej, którą stosuje się obecnie najczęściej w nauczaniu języków nowożytnych. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla osób nauczających tego języka, zarówno na studiach filologicznych, jak i różnego rodzaju kursach i lektoratach. Zawiera szczegółowe rozwiązania metodyczne w nauczaniu poszczególnych sprawności językowych oraz opis różnorodnych technik ćwiczeniowych (o charakterze przedkomunikacyjnym i komunikacyjnym), ułatwiających studentom nabywanie opisanych sprawności, a także ich optymalne i kompleksowe wykorzystanie w samodzielnej komunikacji.
Dr IWONA KRÓL, asystent w Katedrze Arabistyki Instytutu Filologii Orientalnej UJ. Specjalizuje się w zagadnieniach gramatyki języka arabskiego oraz jego dydaktyki. Jest autorką opracowań o tematyce językoznawczej oraz współautorką publikacji o charakterze edukacyjnym (słownik tematyczny języka arabskiego, rozmówki polsko-angielsko-arabskie).