SPIS TREŚCI
Dariusz Doliński, Józef Maciuszek, Romuald Polczyk, Zamiast wstępu 7
Część I. Metody wywierania wpływu społecznego. Umysł i czynniki sytuacyjne Józef Maciuszek, Wpływ społeczny a procesy automatyczne i bezrefleksyjność 15
Monika Gmurek, W pułapce imperatywu sytuacyjnego, czyli o przebudzeniu „Sleepers” w systemach militarnych 30
Katarzyna Popiołek, Ryszard Studenski, Deficyt demokracji a agresywność społeczeństwa 42
Konrad Maj, Metafory we wpływie społecznym 58
Agnieszka Król, Sławomir Śpiewak, „Stopa” bezradna wobec bezradnych 72
Joanna Garlicka, Mateusz Blukacz, Paulina Poinc, Wzajemność niebezpośrednia w diadach heteroseksualnych 81
Część II. Wpływ społeczny a efekt dezinformacji i raporty pamięciowe
Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk, Efekt wzmocnionej autoafirmacji jako metoda redukowania efektu dezinformacji 99
Mateusz Polak, Społeczny efekt dezinformacji 112
Karolina Dukała, Katarzyna Zawadzka, Wpływ zachowania osoby przesłuchującej na raporty pamięciowe świadków zdarzenia 120
Część III. Wpływ społeczny w kontekście pracy i organizacji
Krystyna Golonka, Kultura organizacyjna – wartości i normy organizacyjne a postawy pracowników 137
Katarzyna Ślebarska, Wpływ wsparcia społecznego na funkcjonowanie człowieka w sytuacji braku pracy 152
Bartłomiej Mełges, Zarządzanie przez coaching w perspektywie zapobiegania syndromowi wypalenia zawodowego i zwiększania satysfakcji z pracy 167
Agnieszka Szczygielska, Czynniki środowiska pracy a poznawczy komponent postawy pracowników wobec bezpieczeństwa pracy 180
Część IV. Wybrane konteksty reklamy
Jakub Mączka, Prawo produktem? O reklamie prawa i świadomości prawnej 199
Maria Rozwadowska, Znaczenie płci psychologicznej kobiet dla percepcji reklam z udziałem kobiet seksualnie dominujących i submisywnych 211