SPIS TREŚCI
521 Justyna Janik, Daniel Vella – Editorial: Games in a Time of Crisis?
527 Mateusz Felczak – “Tedious by Design.” Institutionalized Labor of Content Creators in the Game as a Service Model: The Path of Exile Case Study
548 Ragnhild Solberg – “Too Easy” or “Too Much”? (Re)imagining Protagonistic Enhancement through Machine Vision in Video Games
570 Aleksandra Prokopek – Avant-Garde, Emergency, and Digital Games Discourse 585 Kate Euphemia Clark – Unravelling Narratives of Empire in No Man’s Sky
599 Sandra Frydrysiak, Karolina Sikorska – Płeć, sprawczość, siostrzeństwo: dwie wizje „Solidarności” kobiet w dokumentach filmowych. Analiza feministyczna
621 Andrew Barton – Creating Climate Conscious Players: Final Fantasy VII’s Ecoactivist Fan Communities
634 Karolina Sikorska – W poszukiwaniu zaangażowanego kulturoznawstwa? Sprawozdanie z IV Zjazdu Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego (Wrocław, 15–17 września 2022 roku)
641 Barbara Kita – Recenzja książki Andrzeja Pitrusa Przebłyski piękna. Spotkania z Jonasem Mekasem
649 Ewelina Jarosz – Dyskursy naukowe jak VR-owa impreza? Recenzja książki Joanny Walewskiej-Choptiany Cyfrowa dekada. Związki sztuki i technologii w latach 1960–1975