EN
Okładka Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.
Spis treści, fragmenty, recenzje

Amerykański mit polski konsument

czyli reklamowe oblicza Ameryki

Seria: Prace Amerykanistyczne

Liczba stron: 182 Format: B5 Rok wydania: 2006 Data premiery: 10.09.2006

Opis książki

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.

Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.

Język publikacji polski
Wydanie pierwsze
ISBN: 83-233-2086-1
e-ISBN (pdf): 978-83-233-8010-8
Kraj pochodzenia producenta: Polska
Tagi:
USA

POLECANE KSIĄŻKI

Lydia Pyne

Prawdziwe fałszerstwa

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

48,90 zł
39,12 zł
Okładka książki To nie ja
Karmele Jaio

To nie ja

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

33,99 zł
27,19 zł
Deb Dana

Teoria poliwagalna w praktyce

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

56,70 zł
45,36 zł
Michael Booth

Japonia, Chiny i Korea

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

49,00 zł
39,20 zł
Niedostępny

NOWOŚCI

Okładka książki Transkreacje
Gabriel Borowski

Transkreacje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

47,25 zł
37,80 zł
Okładka ksiązki Jak trauma i poczucie bezpieczeństwa wpływają na nasze życie
Seth Porges , Stephen W. Porges

Jak trauma i poczucie bezpieczeństwa wpływają na nasze życie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

55,99 zł
44,79 zł
Okładka książki Krew w maszynie
Brian Merchant

Krew w maszynie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

89,99 zł
71,99 zł
Okładka książki Eine holprige Reise durch die Landschaft der deutschen Präfixverben
47,25 zł
37,80 zł
Okładka książki Thinking Literature
Anna Kwiatek , Marcelina Połczyńska , Agnieszka Romanowska , Wiktoria Wawrzyńczyk

Thinking Literature

( Oprawa miękka )

44,10 zł
35,28 zł
Niedostępny
Okładka książki Z wrażliwości serca…
Janina Kostkiewicz

Z wrażliwości serca…

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

49,35 zł
39,48 zł
Okładka książki Podmiotowość agentów programowych w ujęciu teoretycznoprawnym
44,10 zł
35,28 zł
Okładka książki Wyspa pajęczych lilii
Li Kotomi

Wyspa pajęczych lilii

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

45,00 zł
36,00 zł
Okładka książki Poradnik dobrego starzenia się
Julie Erickson , Neil R. Rector

Poradnik dobrego starzenia się

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

50,00 zł
40,00 zł
Okładka książki K-pop
red. Suk-Young Kim

K-pop

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

76,99 zł
61,59 zł
Okładka książki Twentieth-Century Models of the Theatrical Work
Krzysztof Pleśniarowicz

Twentieth-Century Models of the Theatrical Work

( Oprawa twarda )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Refleksje latynoamerykanistyczne
red. Karolina I. Kaleta

Refleksje latynoamerykanistyczne

( Oprawa miękka )

47,25 zł
37,80 zł
Okładka książki Duchy i boginie
Jeon Heyjin

Duchy i boginie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

58,99 zł
47,19 zł
Okładka książki Źródła i sensy
red. Justyna Kiliańczyk-Zięba , Magdalena Komorowska

Źródła i sensy

( Oprawa twarda )

61,95 zł
49,56 zł
Okładka książki Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MŚP produkujących meble w Polsce
Mateusz Janas

Źródła przewagi konkurencyjnej

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka ksiązki Dzieci szatana, Il regno doloroso
Stanisław Przybyszewski

Dzieci szatana, Il regno doloroso

( Oprawa twarda )

91,35 zł
73,08 zł
Okładka książka Translacje teorii
Weronika Szwebs

Translacje teorii

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,99 zł
37,59 zł
Okładka książki Henri Michaux - artiste aux multiples experiences / Henri Michaux - artysta o wielu doświadczeniach
red. Olga Bartosiewicz-Nikolaev , Karolina Czerska , Wacław Rapak

Henri Michaux - artiste aux multiples experiences / Henri Michaux - artysta o wielu doświadczeniach

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Przekładaniec, numer 48
red. Magda Heydel

Przekładaniec, numer 48

( Oprawa miękka )

41,04 zł
32,83 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...