EN
Spis treści, fragmenty, recenzje

Amerykański mit polski konsument

czyli reklamowe oblicza Ameryki

Seria: Prace Amerykanistyczne

Liczba stron: 182 Format: B5 Rok wydania: 2006

Opis książki

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.

Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.

Język publikacji polski
Wydanie pierwsze
ISBN: 83-233-2086-1
e-ISBN: 978-83-233-8010-8

POLECANE KSIĄŻKI

Ayelet Gundar-Goshen

Budząc lwy

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

49,98 zł
39,98 zł
Hilary Jacobs Hendel

Niekoniecznie depresja

(Oprawa miękka)

46,90 zł
42,21 zł
Alyson Beytien

Autyzm na co dzień

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

44,90 zł
40,41 zł
Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare

Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

60,00 zł
54,00 zł

NOWOŚCI

red. Dorota Jarząbek-Wasyl , Tadeusz Kornaś

Ślady teatru

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

39,90 zł
35,91 zł
Grzegorz Jankowicz

Życie w kuli

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

39,90 zł
35,91 zł
David Adam

Ukryty geniusz

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

45,90 zł
36,72 zł
red. Janina Kostkiewicz

Crime without Punishment…

( Oprawa miękka )

46,20 zł
41,58 zł
Tara Leniston , Rhian Grounds

Dom oswojony

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

35,00 zł
31,50 zł
59,85 zł
53,87 zł
Niedostępny
Victoria M. Boone

Wychowując dziecko z autyzmem

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

34,99 zł
31,49 zł
Deb Dana

Teoria poliwagalna w psychoterapii

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

54,90 zł
49,41 zł
Don Kulick

Śmierć w lesie deszczowym

( Ebook )

44,90 zł
31,43 zł
Jakub Momro

Ucho nie ma powieki

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

39,90 zł
35,91 zł
Anna Wolny

Nem polonesa, nem judia

( Oprawa miękka )

39,90 zł
35,91 zł
Stephen W. Porges

Teoria poliwagalna

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

49,99 zł
44,99 zł
Yu Miri

Stacja Tokio Ueno

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

32,50 zł
26,00 zł
Dorota Korwin-Piotrowska

Eutoryka

( Oprawa miękka )

39,90 zł
35,91 zł
Jerold J. Kreisman

Na huśtawce emocji

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

36,65 zł
32,99 zł
Jakub Petri

Somatyka miejskich dyscyplin performatywnych

( Oprawa miękka )

39,90 zł
35,91 zł
57,75 zł
51,98 zł
David M. Allen

Krytyczni, wymagający i dysfunkcyjni rodzice

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

43,99 zł
39,59 zł
red. Anna Sajdak-Burska , Iwona Maciejowska

Profesjonalizacja roli nauczyciela akademickiego

( Oprawa miękka )

39,90 zł
35,91 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...