EN
Okładka Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.
Spis treści, fragmenty, recenzje

Amerykański mit polski konsument

czyli reklamowe oblicza Ameryki

Seria: Prace Amerykanistyczne

Liczba stron: 182 Format: B5 Rok wydania: 2006 Data premiery: 10.09.2006

Opis książki

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.

Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.

Język publikacji polski
Wydanie pierwsze
ISBN: 83-233-2086-1
e-ISBN (pdf): 978-83-233-8010-8
Kraj pochodzenia producenta: Polska
Tagi:
USA

POLECANE KSIĄŻKI

Michael Booth

Japonia, Chiny i Korea

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

49,00 zł
39,20 zł
Marc Hartzman

Wielka księga Marsa

(Oprawa twarda)

68,00 zł
54,40 zł
Makoto Shinkai, Naruki Nagakawa

Ona i jej kot

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

33,99 zł
27,19 zł
Okładka książki Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie i rozwoju
William R. Miller, Stephen Rollnick

Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie i rozwoju

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

75,00 zł
60,00 zł

NOWOŚCI

Okładka książki Z wrażliwości serca…
Janina Kostkiewicz

Z wrażliwości serca…

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

49,35 zł
39,48 zł
Okładka książki Nomadyczność. Podmioty – przestrzenie – pojęcia
red. Jakub Kornhauser , Zofia Małysa-Janczy

Nomadyczność

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

50,40 zł
40,32 zł
Okładka książki Dzikie pomysły natury
Kristy Hamilton

Dzikie pomysły natury

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

64,99 zł
51,99 zł
Okładka książki „(jednak z odniesieniem do awangardy)”
Tomasz Cieślak-Sokołowski

„(jednak z odniesieniem do awangardy)”

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki Przekładaniec, numer 48
red. Magda Heydel

Przekładaniec, numer 48

( Oprawa miękka )

41,04 zł
32,83 zł
Okładka książki Henri Michaux - artiste aux multiples experiences / Henri Michaux - artysta o wielu doświadczeniach
red. Olga Bartosiewicz-Nikolaev , Karolina Czerska , Wacław Rapak

Henri Michaux - artiste aux multiples experiences / Henri Michaux - artysta o wielu doświadczeniach

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,20 zł
36,96 zł
Nigūḍhārthaprakāśāvalī. Zbiór objaśnień tajemnych znaczeń
Robert Czyżykowski

NIGŪḌHĀRTHAPRAKĀŚĀVALĪ. Zbiór objaśnień tajemnych znaczeń

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Terapia rodzin oparta na mentalizacji
Eia Asen , Peter Fonagy

Terapia rodzin oparta na mentalizacji

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

62,00 zł
49,60 zł
Okładka książki Separacje
red. Bogusława Piasecka , Katarzyna Morajda

Separacje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,90 zł
39,12 zł
Okładka książki Spektrum immanencji
Cezary Woźniak

Spektrum immanencji

( Oprawa miękka )

48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki Integracja europejska
Krzysztof Berbeka

Integracja europejska

( Oprawa miękka )

47,25 zł
37,80 zł
Okładka książki Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania
47,25 zł
37,80 zł
Okładka książki Współczesna myśl translatologiczna w krajach niemieckojęzycznych
red. Piotr de Bończa Bukowski , Jadwiga Kita-Huber

Współczesna myśl translatologiczna w krajach niemieckojęzycznych

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

51,45 zł
41,16 zł
okładka ksiązki Badania oparte na danych dotyczących zdrowia
51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Nomadzi
Anthony Sattin

Nomadzi

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

78,00 zł
62,40 zł
Okładka książki Kobiety i dziewczyny w spektrum autyzmu
Sarah Hendrickx

Kobiety i dziewczyny w spektrum autyzmu

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

67,99 zł
54,39 zł
Okładka książki Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MŚP produkujących meble w Polsce
Mateusz Janas

Źródła przewagi konkurencyjnej

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Wykłady z teorii wzrostu gospodarczego. Tom 1
Katarzyna Filipowicz , Adam Krawiec , Tomasz Tokarski

Wykłady z teorii wzrostu gospodarczego. Tom 1

( Oprawa miękka )

54,60 zł
43,68 zł
Okładka książki Tam, gdzie mieszka wiatr
Piotr Kołodziejczyk

Tam, gdzie mieszka wiatr

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

64,99 zł
51,99 zł
Okładka książki Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie i rozwoju
William R. Miller , Stephen Rollnick

Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie i rozwoju

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

75,00 zł
60,00 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...