SPIS TREŚCI
Spis treści
Wstęp (Joanna Danilewska) 7
Bernie Neville, Edukacja w „epoce Hermesa” 11
Brian Thorne, Zamiast empatii – podnoszenie standardów, zamiast wspólnoty – fabryki uczenia się: edukacyjna scena Wielkiej Brytanii 19
Joanna Danilewska, Edukacyjny doping ery globalizacji – czy potrafimy go zrównoważyć? 25
Anna Sajdak, Nauczyciel akademicki – doradca, ekspert czy przedstawiciel handlowy?
37
Jadwiga Michalik-Surówka, Stres ucznia i nauczyciela w odpowiedzi na współczesne zagrożenia cywilizacyjne 49
Marek Kościelniak, „Jakość” i „efektywność” nauczania w hybrydalnej rzeczywistości edukacyjnej „ery Hermesa” 61
Jadwiga Kędzierska, Idee edukacji globalnej w programach nauczania elementarnego (między zaściankiem a globalną wioską) 77
Bernie Neville, Reakcja, chaos, transformacja: z australijskiej perspektywy 89
Marek Kościelniak, Wirtualne wspólnoty edukacyjne 101
Kitson Alexander Smith, Przygotowanie do zawodu w globalizującym się świecie 115
Bibliografia 125