SPIS TREŚCI
Spis treści
Od redakcji, Małgorzata Sokalska 7
I. KONTEKSTY FRANCUSKIE
Joanna Pietrzak-Th ébault, Francuskojęzyczna twórczość Krasińskiego – czy, komu, po co potrzebna? Rozpoznanie 11
Iwona Puchalska, Krasiński i George Sand 23
Magdalena Siwiec, Oniryczne apokalipsy w genewskich fragmentach Krasińskiego 45
II. HISTORIOZOFIA, DRAMAT I TEATR
Andrzej Waśko, Historia i romantyczne poznanie. Prolegomena do Trzech myśli Ligenzy 73
Maria Cieśla-Korytowska, Tragiczny Irydion? 91
Jakub Czernik, Konserwatysta patrzy na rewolucję. Nie-Boska komedia i Orval, or the Fool of Time 115
Agnieszka Marszałek, Inscenizacje dramatów Krasińskiego – lista obecności i nieobecności 133
III. EPISTOLARNE ŚWIADECTWA EGZYSTENCJI I SZTUKI
Anita Całek, Ojciec i ojcostwo w korespondencji Zygmunta Krasińskiego 163
Małgorzata Sokalska, Między praktyką a metafizyką. Muzyka w listach Krasińskiego 191
Olga Płaszczewska, „Najlepiej jest być sobą”. Doświadczenia czytelnicze Elizy Krasińskiej 217
Indeks nazwisk 243