Trzy omawiane w tej pracy spektakle Krzysztofa Warlikowskiego tworzą wspólnie rozległe pole dramatu rozgrywającego się pomiędzy dwiema figurami Matki i Ojca. Ten właśnie dramat – niewątpliwie w istotny sposób determinujący teatr Warlikowskiego – autorka pracy wnikliwie śledzi i odczytuje wciąż na nowo: w strukturze całego spektaklu, w pojedynczych scenach czy nawet oddzielnych teatralnych obrazach. Dzięki temu powstaje wizja teatru nadzwyczaj dramatyczna, pełna nierozstrzygniętego, nieukojonego napięcia.
Dr hab. Grzegorz Niziołek, prof. UJ
Pani Kwaśniewska prezentuje tu coś więcej niż biegłą znajomość teorii czy światopoglądu Kristevej (…), naśladuje jej sposób analitycznygo i psychoanalitycznego działania w procesie analizy dzieła, w dziedzinie sztuki, o której sama nigdy (o ile wiem) nie mówiła. Ze świetnym rezultatem – praca rozjaśnia, precyzuje, dopełnia znany obraz teatru Krzysztofa Warlikowskiego.
Dr hab. Joanna Walaszek, prof. UJ
0.00 zł