SPIS TREŚCI
Od redakcji 7
Andrzej Fretschel-Hojarski, Short stories in the classroom: Kate Chopin’s “The Story of an Hour” 9
Zbigniew Głowala, Translating the untranslatable: The vernacular in transgressive fiction of Irvine Welsh and Martin Amis 23
Marek Hermann, Captatio benevolentiae oraz ethos i pathos w nauczaniu języków obcych 37
Jakub Kuciak, Περὶ τῶν ἑπτὰ θεαμάτων Pseudo-Filona Bizantyńskiego i jego zastosowanie w nauczaniu języka starogreckiego 55
Anna Mleczek, Teksty historyków rzymskich na lektoracie języka łacińskiego we współczesnej szkole wyższej i w dawnym polskim szkolnictwie – zarys historyczny i wybrane zagadnienia dydaktyczne 71
Renata Podgórska, Teaching English with PowerPoint 93
Katarzyna Ziembińska, Self-reflecting journals as a metacognitive tool to encourage greater learner autonomy – on the example of EAP students 99
VARIA
Wywiad z ekspertem Haliną Czubałą. Rozmowę przeprowadziła redaktor Dorota Lubińska-Pyla 111
Małgorzata Grabania-Mukerji, Quizlet 119
Katarzyna Machała, The third pedagogue: Space in higher education 123
Marta Romańska-Zagórska, Moje wspomnienia z wyjazdu do Barcelony w ramach programu Erasmus+ 135
Ewa Śnieżewska, Kilka uwag o warsztacie tłumacza 141
Maria Talaczyńska, Grywalizacja, czyli jak wkręcić studentów w intensywną naukę 151
Katarzyna Ziembińska, My experience of teaching pre-sessional English for Academic Purposes courses for international or non-native-English-speaking students at Scottish universities 157