SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Krzysztof Hoffmann, Jakub Kornhauser, Barbara Sienkiewicz, Tradycje eksperymentu / eksperyment jako doświadczenie 9
I. AWANGARDA – PRZYBLIŻENIA I ODDALENIA
Iwona Boruszkowska, Michalina Kmiecik, Tekst rizomatyczny jako odpowiedź na eksperymentalne praktyki awangard 25
Agnieszka Karpowicz, „Zaopatrzeni w gigantyczne respiratory idziemy wam na spotkanie”. O awangardowej tradycji wietrzenia 43
Joanna Orska, O elipsie (składnia zdania awangardowego) 57
Barbara Sienkiewicz, Polska awangarda wobec klasycyzmu i romantyzmu 103
Alina Świeściak, Andrzej Sosnowski i awangardowa autonomia 121
Aleksander Wójtowicz, Konserwy. Wokół jednego opowiadania Adama Ważyka 141
II. EKSPERYMENTY – W STRONĘ AUTOTELICZNOŚCI CZY DOŚWIADCZENIA?
Barbara Sienkiewicz, Eksperyment jako „fikcje odkrywające” w poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego. Wstępne rozpoznania 157
Jakub Kornhauser, Nowe mutacje surrealizmu. Serbska neoawangarda jako postnadrealizm 177
Krzysztof Hoffmann, Czym jest i czym (być może) nie jest literatura eksperymentalna w XXI wieku? 193
Krzysztof Hoffmann, Ku neoliterackiej estetyce glitcha 211
Aleksander Wójtowicz, Kronika „stacji doświadczalnej”. Fikcyjna postać Edmunda Millera 225
III. KONKRETYŚCI, LIBERACI, DANSERZY ORAZ INNE PRZYPADKI
Piotr Bogalecki,Stan czynny poezji – Czarne kobiety Mariana Grześczaka 245
Agnieszka Karpowicz, Eksperymenty „lizbońskie” Mirona Białoszewskiego 267
Emiliano Ranocchi, Liberatura i osoba – zagadnienie antropologiczne 289
Maja Staśko, „Kultura musi stać się bezpruderyjna i ogólnodostępna”. Rozdzielczość Chleba i awangarda 301
Dorota Walczak-Delanois, „Taniec zaplątaniec” albo słowo poetyckie w ruchu (studium trzech przypadków) 311
IV. ANEKSY
Zenon Fajfer, Pisma odmowne. Traktat o poezji 329
Marcin Mokry, *** [Marcin ostrzega Marię i Antoniego] 363
Noty biograficzne 371
Indeks nazwisk 377