SPIS TREŚCI
0. Wstęp
Katarzyna Thiel-Jańczuk, W krzywym zwierciadle przedstawienia
I. Taktyki codzienności: między widzialnym a niewidzialnym
Marian Füssel, Mapowanie niewidzialnego? Odczytanie przestrzennych i wizualnych praktyk z Michelem de Certeau S.J. (przeł. Anna Pieczyńska-Sulik)
Michael Sheringham, Michel de Certeau: odzyskać codzienność (przeł. Barbara Brzezicka)
II. Oglądając tekst, czytając obraz
Katarzyna Thiel-Jańczuk, Oszukańcze obrazy. Taktyki przedstawienia według Michela de Certeau
Barbara Kaszowska-Wandor, Fikcja czytelności i anamorficzność czytania. Czytanie Michela de Certeau w „Austerlitz” W.G. Sebalda
Daniel S. Larangé, Widzieć i dać się zobaczyć. Socjosemiotyczna wyprawa w społeczeństwo ekranu (przeł. Barbara Brzezicka)
Rafał Koschany, Umykające obrazy. Teorie czy taktyki interpretacji?
Michel de Certeau, Szaleństwo widzenia. Widzialne i niewidzialne (przeł. Barbara Brzezicka)
III. Patrzące obrazy
Katarzyna Machtyl, Wymknąć się systemowi. Taktyki obrazów w semiotyce wizualności
Maria Giulia Dondero, Semiotyka wizualna między tekstualnością a praktyką. Wokół wypowiadania (énonciation) (przeł. Barbara Brzezicka)
Agnieszka Doda-Wyszyńska. Wizualność taktyczna – powrót przedstawienia
Michel de Certeau, Ogród: delirium i rozkosz Hieronima Boscha (fragmenty) (przeł. Katarzyna Thiel-Jańczuk)
IV. Obrazy ciała, ciało jako obraz
Agnieszka Kulig, Siła „widzialnych ciał” – taktyki słabych wobec systemu w ujęciu Michela de Certeau
Marcela Kościańczuk, Na ciele rysowane, na ciele widziane. Cielesne taktyki wizualne
Agnieszka Kaczmarek, Niedyskretność pewnego. Michel de Certeau a obrazy śmierci
V. Zakończenie
Michel de Certeau, Biała ekstaza (przeł. Katarzyna Thiel-Jańczuk)
Bibliografia
Noty o autorach
Indeks