SPIS TREŚCI
Od Redaktorek 7
Indywidualistki Paulina Haratyk, „Kinowanie”. Amatorska twórczość filmowa Zofii Chomętowskiej 13
Adam Uryniak, Wszystkie kobiety są siostrami. Wyrok życia według scenariusza Marii Morozowicz-Szczepkowskiej w kontekście propagandy „życia świadomego” 25
Dagmara Rode, Obrazy kobiecego doświadczenia. Filmowe prace Teresy Tyszkiewicz 41
Iwona Kolasińska-Pasterczyk, Pozostawić ślad… Testamenty artystyczne Agnès Vardy i Chantal Akerman 53
Na drugim planie Małgorzata Kozubek, Oja Kodar – (nie)widzialna partnerka Orsona Wellesa 71
Anna Taszycka, Helena Amiradżibi-Stawińska – z Gruzji do Polski 83
Monika Talarczyk, Z perspektywy sekretarki planu. Refleksje nad pracą kobiet w produkcji filmowej 95
Przed kamerą Małgorzata Radkiewicz, Re-wizyjna kinofilia. O kobiecych biografiach w historii kina 109
Sebastian Jagielski, „A właśnie że będę niemoralna”. Gwiazdy, kobiecy eksces i kino polskie okresu PRL-u 123
Anastasia Nabokina, Wrażliwość obszarów krańcowych. O kobiecym doświadczeniu starzenia się na ekranie 143
Krzysztof Loska, Orchidea z Mandżurii – Xianglan Li (Kōran Ri) i projekt japońskiego kina kolonialnego 155
W cieniu Hollywood Patrycja Włodek, Ida Lupino – na wpół widzialna 169
Grzegorz Stępniak, W pułapce (nie)widzialności: lesbijskie kino lat dziewięćdziesiątych 185
Hubert Zięba, Kobiety i AIDS: (nie)jawne narracje w filmach amerykańskich 197