SPIS TREŚCI
1. Wstęp: Ewa Bal, Dorota Fox, Ewa Wąchocka, Ład wrogości i troski
I część: Terytorium
3. Mateusz Chaberski, „Ziemie Odzyskane” jako strefy tarcia. Spotkania więcej-niż-ludzkie na rubieżach antropocenu
4. Andrzej Gwóźdź, Antropologia przeżywania w przestrzeni kontaktów zmąconych (dwa Berliny i Górny Śląsk/Zagłębie Dąbrowskie
5. Mirosława Pindór, Open Air Museum. Cieszyn. Český Tĕšín – muzeum dwóch brzegów
6. Ewa Bal, Ze Wschodu na Zachód i z powrotem. Rozważania o dekolonizacyjnych perspektywach poznania na granicy polsko-ukraińskiej
II część: Teatr
7. Artur Duda, Can subaltern Poles speak? O teatrze w niemieckim i polskim Toruniu w latach 1904-1944 z perspektywy transnarodowej
8. Agata Dąbrowska, Teatr jako przestrzeń współpracy polsko-żydowskiej w publicystyce prasy żydowskiej w Polsce: casus Marka Arensteina
9. Beata Popczyk-Szczęsna, Performowanie stref kontaktu/stref konfliktu na scenie Teatru Zagłębia w Sosnowcu
10. Aneta Głowacka, Autoetnografie Górnego Śląska w sztukach po śląsku
11. Olga Chrzan, Na styku tego, co martwe z tym, co żywe. Asamblażowe postaci w teatrze animacji Adama Walnego
III Część: Sztuki działania
12. Magdalena Borowska, Pro-wspólnotowy potencjał afektywnego działania sztuki
13. Łucja Iwanczewska, Tylko nie wojna! – wokół praktyk reparacyjnych współczesnych sztuk performatywnych w Polsce
14. Sabina Sweta Sen -Podstawska, Osobiste kartografie: odbudowywanie relacji między ziemią, ciałem i sobą we współczesnym tańcu indygennym w Kanadzie
15. Magdalena Hasiuk, Od kontaktu do convivo – Teatr Węgajty w Domu Pomocy Społecznej w Jonkowie (Warmia)
16. Iwona Woźniak, Mój śląski etnoteatr
Cześć IV: Dyskurs
17. Aleksandra Binicewicz, Artywistyczne strategie wytwarzania kontrnarracji w Dolinie Krzemowej
18. Piotr Dobrowolski, Narzędzia kulturowej kolonizacji i dekolonizacji zachodnich Ziem Odzyskanych
19. Arkadiusz Półtorak, Strefy kontaktów seksualnych jako strefy konfliktów poznawczych. Uwagi do studiów nad etykami seksualnymi młodych dorosłych we współczesnej Polsce
20. Justyna Jaworska, Pieśni gniewu. Zapowiedzi i echa strajku kobiet w najnowszym polskim dramacie