SPIS TREŚCI
Piotr Jedynak, Marek Bugdol, Wprowadzenie
CZĘŚĆ PIERWSZA REFLEKSJE NAD JAKOŚCIĄ ZARZĄDZANIA
1.1. Marek Bugdol, Piotr Jedynak, Profesor Tadeusz Wawak w służbie nauk ekonomicznych
1.2. Tomasz Goban-Klas, Jakość i bylejakość w sferze publicznej. Matematyka, logika, retoryka, erystyka
1.3. Adam Stabryła, Model agregatowej oceny poziomu sprawności zarządzania przedsiębiorstwem
1.4. Tadeusz Oleksyn, Specyfika i uwarunkowania zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami
1.5. Tadeusz Wawak, Ekonomia jakości zarządzania
CZĘŚĆ DRUGA WYMIARY JAKOŚCI WE WSPÓŁCZESNYM ZARZĄDZANIU
2.1. Elżbieta Skrzypek, Istota i znaczenie jakości życia we współczesnym świecie
2.2. Sabina Kaczmarczyk, Klient i wartość klienta jako nadrzędny cel organizacji
2.3. Dmitrey Ivanov, Zarządzanie planowaniem jakości produktu
2.4. Krystyna Lisiecka, Zarządzanie reklamacjami z tytułu jakości produktów
2.5. Jerzy Ząbkowicz, Jakość jako kryterium wyboru oferty w unijnej procedurze udzielania zamówień publicznych
2.6. Marek Jarzębiński, Efekty zachowania zgodności cech wyrobu z wymaganiami konsumenta
CZĘŚĆ TRZECIA SPOŁECZNE PROCESY ZARZĄDZANIA
3.1. Małgorzata Marzec, Katarzyna Peter-Bombik, Zaufanie w zarządzaniu sprawami publicznymi na szczeblu lokalnym
3.2. Zbigniew Kłos, Miękkie elementy zarządzania postawami proinnowacyjnymi
3.3. Magdalena Jaworek, Inteligencja emocjonalna i czynniki w środowisku pracy jako predyktory wypalenia zawodowego w grupie pielęgniarek
3.4. Zbysław Dobrowolski, Prolegomena do badań nad etnocentryzmem publicznym
CZĘŚĆ CZWARTA JAKOŚĆ W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI
4.1. Izabela Stańczyk, Rola komórek personalnych w organizacji - wyniki badań
4.2. Mariola Dźwigoł-Barosz, Priorytety w zarządzaniu zasobami ludzkimi po kryzysie
4.3. Jerzy Rosiński, Aneta Szara, System ocen jako narzędzie wspierające rozwój pracownika i wpływające na efektywność zespołu - studium przypadku
4.4. Katarzyna Zioło, Wolontariat pracowniczy jako narzędzie wzmacniające kapitał ludzki organizacji
CZĘŚĆ PIĄTA JAKOŚĆ PROCESÓW KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNYCH
5.1. Diana Pietruch-Reizes, Zarządzanie informacją w nauce w świetle dokumentów Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia
5.2. Michał Baran, Wybrane zjawiska kształtujące jakość komunikacji w procesie sprawozdawczości w dobie wirtualizacji
5.3. Małgorzata Marzec, Znaczenie informacji pochodzącej z rachunkowości dla budowania zaufania organizacyjnego
CZĘŚĆ SZÓSTA STANDARDY I METODY KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI
6.1. Sławomir Wyciślak, Implikacje szczupłych i zwinnych koncepcji i praktyk dla elastyczności organizacji
6.2. Józef Frąś, Sebastian Scholz, Ilona Olsztyńska, Wzrost wydajności i jakości w procesach produkcyjnych poprzez implementację metody 5S
6.3. Sylwia Bąk, Implementacja systemów zarządzania jako element przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw w świetle normalizacji i standaryzacji
w gospodarce
6.4. Barbara Sujak-Cyrul, Justyna Bielecka, Systemy zarządzania jakością według wymagań NATO - przegląd podstaw i analiza rozprzestrzenienia
w Polsce
CZĘŚĆ SIÓDMA SEKTOROWE PROBLEMY JAKOŚCI ZARZĄDZANIA
7.1. Barbara Pawłowska, Miejsce i rola polityki transportowej w realizacji priorytetów strategii Europa 2020
7.2. Kazimierz Górka, Agnieszka Thier, Ekonomiczne i ekologiczne aspekty rozwoju energetyki w Polsce w latach 2000-2014 29
7.3. Katarzyna Niewińska, Patrycja Chodnicka-Jaworska, Grupowanie zmienności cen akcji banków w Europie
7.4. Ryszard Borowiecki, Restrukturyzacja przedsiębiorstw w procesie transformacji systemowej i w dobie globalizacji. Doświadczenia polskie
7.5. Michał Thlon, Efekty działalności polskich przedsiębiorstw w obszarze handlu zagranicznego w latach 2010-2015
CZĘŚĆ ÓSMA PROBLEMY JAKOŚCI ZARZĄDZANIA - PERSPEKTYWA UKRAINY