SPIS TREŚCI
PIOTR KLETOWSKI
Słowo wstępne do tomu piątego 7
LESŁAW CZAPLIŃSKI
Życie w muzyce, czyli biografie kompozytorów kamerą i dźwiękiem pisane 11
SARA NOWICKA
Konwencje gatunkowe w kinie Kena Russella 43
BARTŁOMIEJ NOWAK
Melodramat brytyjski z nurtu heritage cinema 67
MARTA SNOCH
W kręgu podejrzanych – złota era kryminału w bryty jskim kinie i telewizji 81
MACIEJ WARCHOŁ
Żyje się tylko 25 razy – James Bond na ekranie 109
MICHAŁ ZIMNICKI, PIOTR KLETOWSKI
007 w zabójczej sieci adaptacji 131
RAFAŁ GĄCIARZ
Londyńskie ulice nędzy – brytyjskie kino gangsterskie jako kino społeczne 157
KONRAD SZLENDAK
Pocięte lub odrzucone, czyli historia zmagań brytyjskiej cenzury z kinem szoku 201
MICHAŁ CHUDOLIŃSKI
Diabolik w kinie – znak czasów czy kierunkowskaz dla europejskiego kina superbohaterskiego? 231
CEZARY KOMUDA
To wspaniałe, wspaniałe życie. Filmy mondo jako kino antropologicznego szoku 249
PIOTR SAWICKI
Dzikie bestie – włoskie kino animal attack lat 70. i 80. 265
MARIUSZ CZERNIC
I kto tu jest kanibalem? Filmowa podróż Ruggera Deodato 285
RAFAŁ CHRIST
Wolność jest tylko złudzeniem – twórczość Fernando Di Leo 315
PATRYCJUSZ PAJĄK
Ironia silniejsza od rewolucji. Eseje filmowe Dušana Makavejeva 335
PIOTR KORCZYŃSKI
„Jak to na wojence ładnie…” Polskie kino wojenne 365
PIOTR KLETOWSKI
Agresor czy ofiara? Strategie kreowania postprawdy w amerykańskim, niemieckim i japońskim kinie wojennym (szkic do monografii) 409
Noty autorskie 431
Indeks nazwisk 435