SPIS TREŚCI
Spis treści
I. Teoria przewodnia
1. Teoria przewodnia w terapii dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall
II. Zaburzenia eksternalizacyjne
2. Dzieci agresywne – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna, John E. Lochman, Nicole R. Powell, Janet M. Whidby i David P. FitzGerald
3. Terapia dzieci i młodzieży z ADHD, Stephen P. Hinshaw
4. Kontrola gniewu u dzieci i młodzieży – terapia poznawczo-behawioralna, W. Michael Nelson III, A.J. Finch, Jr i A. Cash Ghee
III. Zaburzenia internalizacyjne
5. Leczenie depresji młodzieńczej – program terapeutyczny ACTION, Kevin D. Stark, Jennifer Hargrave, Janay Sander, Gilbert Custer, Sarah Schnoebelen, Jane Simpson i Johanna Molnar
6. Strategie poznawczo-behawioralne ukierunkowane na zachowania samobójcze u adolescentów, Anthony Spirito i Christianne Esposito-Smythers
7. Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall i Cynthia Suveg
IV. Populacje specjalne
8. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym, John C. Piacentini, John S. March i Martin E. Franklin
9. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniami odżywiania się i otyłością, Denise E. Wilfley, Vandana A. Passi, Jordana Cooperberg i Richard I. Stein
10. Leczenie dzieci i adolescentów będących ofiarą klęsk żywiołowych i aktów terrorystycznych, Annette M. La Greca i Wendy K. Silverman
11. Leczenie dzieci, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego, Esther Deblinger, Leah E. Behl i Alissa R. Glickman
V. Zagadnienia specjalne
12. Poznawczo-behawioralna terapia adolescentów z perspektywy psychologii rozwojowej, Grayson N. Holmbeck, Kerry O’Mahar, Mona Abad, Craig Colder i Anne Updegrove
13. Zagadnienia związane z procesem w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, Stephen Shirk i Marc Karver,
14. Empirycznie potwierdzone metody terapii dzieci i młodzieży, Thomas H. Ollendick, Neville J. King i Bruce F. Chorpita
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy