SPIS TREŚCI
Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie. Kompetencje nauczyciela akademickiego jednym z podstawowych elementów jakości kształcenia 7
ROZWÓJ KOMPETENCJI DYDAKTYCZNYCH NAUCZYCIELI AKADEMICKICH
Natalia Demeshkant, Ludmila Dankievich
Improving teaching skills of the faculty: experience of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine 15
Beata Karpińska-Musiał, Marcin Zieliński
Nauczyciele nauczycielom: Centrum Tutorów, Laboratorium Inicjatyw Dydaktycznych oraz Doktoratorium Uniwersytetu Gdańskiego 23
Eliza Rogowska-Lasocka, Marta Skrzydelska
Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich – przykład Uniwersytetu Otwartego Uniwersytetu Warszawskiego 35
Anna Sajdak-Burska
Hospitacje zajęć jako narzędzie wspomagania rozwoju nauczyciela akademickiego w roli dydaktyka 45
Anna Wach-Kąkolewicz
Modele prowadzenia zajęć przez młodych nauczycieli Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu 59
ROZWÓJ KOMPETENCJI DYDAKTYCZNYCH DOKTORANTÓW
Agata Stalmach-Przygoda, Magdalena Szopa, Anna Kocurek, Kamila Żur-Wyrozumska, Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Konrad Jabłoński, Andrzej Kononowicz, Michał Nowakowski, Jadwiga Mirecka
Przygotowanie studentów studiów doktoranckich Wydziału Lekarskiego do pełnienia roli nauczyciela. Opis dobrej praktyki 79
Iwona Maciejowska
Refleksja nad własną nauką oraz doświadczeniem w nauczaniu jedną z metod kształcenia dydaktycznego doktorantów 91
WYBRANE UWARUNKOWANIA I FORMY ROZWIJANIA KOMPETENCJI DYDAKTYCZNYCH
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Tutoring, coaching, mentoring w edukacji wyższej – potrzeba instytucjonalizacji metod i profesjonalizacji kompetencji 113
Lidia Jabłonowska
Design thinking w edukacji biznesowej jako metoda kształtowania kompetencji społecznych 125
Brygida Kuźniak
Poprawność polityczna w akademickim procesie dydaktycznym. Aspekty prawne 141
Jerzy Rosiński
Uniwersytet jako organizacja skupiająca ekspertów, konsekwencje dla statusu kompetencji społecznych w pracy dydaktycznej 159
Iwona Maciejowska
Zakończenie, czyli rozwój kompetencji dydaktycznych nauczycieli i doktorantów na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego 173