Public Relations bibliotek naukowych w Internecie

Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej, z. 15

Seria: Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej

Format: B5Data wydania: 01.09.2007

Opis książki

Tematem książki jest wizerunek bibliotek naukowych kształtowany w środowisku internetowym poprzez serwisy WWW oraz jego wpływ na odbiór społeczny instytucji naukowych, których częścią są biblioteki. Autorka wskazała cechy kształtujące wizerunek instytucji i bibliotek naukowych w Internecie i w efekcie ustaliła kryteria PR dla bibliotek w sieci. Na bazie tych kryteriów poddała ocenie strony WWW bibliotek naukowych i ośrodków informacji Państwowych Szkół Wyższych, jednostek Polskiej Akademii Nauk i Jednostek Badawczo-Rozwojowych. Wnioski z badań mogą służyć poprawie działań instytucji naukowych i ich bibliotek w zakresie działań PR prowadzonych w sieci. Przykłady najlepszych praktyk winny być dobrym wzorem i inspiracją dla osób odpowiedzialnych w bibliotekach naukowych za komunikację z otoczeniem.


Dr Małgorzata Jaskowska jest pracownikiem Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół tematu komunikacji pomiędzy instytucjami naukowymi a ich otoczeniem społecznym, za pośrednictwem Internetu. Książka jest rezultatem jej badań dotyczących kształtowania w środowisku elektronicznym wizerunku polskich instytucji naukowych przy współudziale bibliotek.

KSIĄŻKA DOSTĘPNA W WERSJI ELEKTRONICZNEJ:
ISBN: 978-83-233-2367-9

POLECANE KSIĄŻKI

NOWOŚCI

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...