Struktura publikacji odpowiada logice planowania i implementacji projektu. Książka
Przywództwo edukacyjne. Próba zmiany zawiera teksty przedstawiające konceptualizacje, artykuły dotyczące konstruowania programu edukacyjnego dla dyrektorów i kandydatów na to stanowisko oraz rozdziały na temat pilotażowego wdrażania programu edukacyjnego i jego ewaluacji. Takie ujęcie daje dobry ogląd tego, co w projekcie się udało, co było wyzwaniem, a co okazało się trudne lub niemożliwe do realizacji. Zakończenie tego typu projektu publikacją przedstawiającą sposób wdrażania, a nie tylko same wypracowane modele, sprawia, że osoby chcące realizować podobne działania w praktyce, a także te, które zajmują się przywództwem naukowo, zyskują pogłębiony i realistyczny obraz sytuacji.
dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM
Na polskim rynku wydawniczym do rzadkości należą opracowania, w których zamyśle jest pogłębiona analiza procesu realizacji projektów mających na celu dokonanie zmiany społecznej. Jeszcze większą rzadkością są publikacje, gdzie autorami wspomnianych analiz są „aktorzy”, a nie tylko krytyczni obserwatorzy lub apologeci zmiany. Lukę tę starają się zapełnić Redaktorzy oraz zespół Autorów niniejszej książki.
dr hab. Henryk Mizerek, prof. UWM