SPIS TREŚCI
Spis treści
Rozdział 1. WPROWADZENIE
1.1. Wstęp
1.2. Cel badań
1.3. Metoda badań
1.4. Struktura książki
Rozdział 2. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI MĄDROŚCI. PRZED-FILOZOFICZNE I FILOZOFICZNE ROZUMIENIE MĄDROŚCI
Rozdział 3. ANALIZA FILOZOFICZNA KONCEPCJI MĄDROŚCI SOKRATESA, PLATONA I ARYSTOTELESA
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Sokrates
3.2.1. Ogólnofilozoficzne podstawy koncepcji mądrości Sokratesa
3.2.2. Definicja mądrości
3.2.3. Metoda osiągania mądrości
3.2.4. Mądrość a cnota i działanie etyczne
3.2.5. Mądrość a szczęście
3.2.6. Mądrość a właściwe używanie dóbr
3.2.7. Podsumowanie
3.3. Platon
3.3.1. Ogólnofilozoficzne podstawy koncepcji mądrości Platona
3.3.2. Apoteoza rozumu
3.3.3. Definicja mądrości
3.3.4. Problem osiągalności mądrości
3.3.5. Metoda osiągania mądrości
3.3.5.1. Metoda aksjomatyczna
3.3.5.2. Metoda dialektyczna
3.3.6. Mądrość a szczęście
3.3.7. Mądrość a polityka
3.3.8. Podsumowanie
3.4. Arystoteles
3.4.1. Ogólnofilozoficzne podstawy koncepcji mądrości Arystotelesa
3.4.2. Mądrość jako cnota
3.4.3. Definicja mądrości
3.4.3.1. Mądrość praktyczna – phronesis
3.4.3.2. Mądrość teoretyczna – sophia
3.4.3.2.1. Wiedza naukowa – episteme
3.4.3.2.2. Myślenie intuicyjne – nous
3.4.4. Mądrość praktyczna a mądrość teoretyczna
3.4.5. Metoda osiągania mądrości
3.4.6. Mądrość a dobro i szczęście
3.4.7. Podsumowanie
Rozdział 4. WNIOSKI I UWAGI KRYTYCZNE
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA