SPIS TREŚCI
Spis treści
Wprowadzenie
Część I. Strategie dziennikarskie
Wojciech Furman
Dziennikarstwo jako pomost pomiędzy myśleniem potocznym a myśleniem naukowym
Monika Worsowicz
Retoryka symplifikacji w dziennikarstwie. Uwagi teoretyczne i praktyka prasowa
Jolanta Maćkiewicz
Czy komputer ma serce? O metaforze w prasowej popularyzacji nauki
Magdalena Hodalska
Epidemie, mikroby i uczeni. Wirusologia na łamach polskiej prasy
Monika Wawer
„Data journalism” – czy specjalista pozyskujący, porządkujący i prezentujący dane jest jeszcze dziennikarzem?
Jerzy Biniewicz
Mediatyzacja dyskursu naukowego w polskich tygodnikach opinii
Wiktor Niedzicki
Obrazy, które odpychają od nauki (i nie tylko)
Małgorzata Czapiga
Sztuczne fiołki – gest obrazoburczy czy popularyzowanie wiedzy?
Cześć II. Strategie instytucjonalne
Anna Ryłko-Kurpiewska i Wojciech Gustowski
Naukowiec, uczony, badacz. Ocena wizerunku profesji w świetle badań opinii publicznej i wybranych tekstów prezentowanych w polskich mediach
Dominika Narożna
Naukowiec-ekspert jako element kształtowania wizerunku uczelni w mediach. Casus Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Mariusz Makowski
Social scientists: trudny dialog naukowców z dziennikarzami. Raport badawczy z materiałów Telewizji Kraków 2013–2014
Igor Borkowski
Media i medycyna. O asymetrii informacji i oczekiwań w relacjach świata dziennikarskiego i reprezentantów ochrony zdrowia
Małgorzata Łosiewicz i Beata Czechowska-Derkacz
Funkcjonowanie dualizmu wizerunkowego polskich naukowców w przekazach medialnych
Renata Piasecka-Strzelec
Wiedza naukowa i świat nauki w serwisach Polskich Agencji Informacyjnych
Maja Chacińska
Wiedza i edukacja w skandynawskich mediach publicznych. Na przykładzie
portali internetowych dla szkół
Aleksandra Fudala
Upowszechnianie historii wśród młodych widzów z wykorzystaniem nowoczesnych form przekazu w oparciu o film „Szlakiem śląskich powstańców”