SPIS TREŚCI
Wokół parlamentarnej kampanii 2019 roku. Wprowadzenie 9
Część pierwsza: Aktorzy i tematy kampanii
Marta Majorek
Koalicja Polska w wyborach parlamentarnych 2019. Przypadkowy sojusz czy przemyślana strategia? 19
Natalia Stręk
Konfederacja Wolność i Niepodległość – analiza programu i strategii wyborczej 39
Piotr Borowiec
Kreowanie punktu zwrotnego. Strategia odwracania preferencji wyborczych w kampanii 2019 roku 63
Arkadiusz Suszek
Wiosna jako przykład partii ad hoc 81
Marta du Vall
Religia, wolność wyznania, państwo świeckie w kampanii parlamentarnej 2019 101
Marta Kozłowska, Michał Zabdyr-Jamróz
Prawa mniejszości LGBT+, edukacja seksualna i inne zagadnienia „wojny kulturowej” w kampanii 2019 roku 117
Małgorzata Kułakowska
Ekologia w kampanii parlamentarnej 2019 139
Dagmara Głuszek-Szafraniec, Patrycja Szostok-Nowacka
„Dekarbonizacja” w kampanii wyborczej 2019, czyli jak się mówi o węglu na Śląsku 159
Michał Zabdyr-Jamróz, Marta Kozłowska, Iwona Kowalska-Bobko
Ochrona zdrowia w kampanii parlamentarnej 2019 roku 177
Arkadiusz Nyzio
Na peryferiach debaty. Problematyka bezpieczeństwa wewnętrznego w kampanii wyborczej 2019 roku 203
Mateusz Kolaszyński
Polityczny spór o sądownictwo w kampanii wyborczej z 2019 roku .... 215
Rafał Opulski
Od „wybierzmy przyszłość” do „pierścienia pamięci”. Politycy wobec historii podczas kampanii parlamentarnej w Polsce w 2019 roku ........ 229
Michał Dulak
Wizje Unii Europejskiej oraz polityki europejskiej Polski jako temat dyskursu wyborczego w kampanii parlamentarnej w Polsce w 2019 roku 249
Piotr Lewandowski
Kwestie reparacji wojennych wobec Niemiec w kampanii parlamentarnej 2019 roku 277
Anna Diawoł-Sitko
Problematyka amerykańska w kampanii do parlamentu w 2019 roku 299
Dymitr Romanowski
Rosja w dyskursie kampanii parlamentarnej 2019 roku 321
Dymitr Romanowski
Ukraina w dyskursie wyborczym 2019 roku 343
Jarosław Macała
Wyobrażenia geopolityczne w elekcjach w 2019 roku na przykładzie programów wyborczych 361
Część druga: Przebieg, cechy, charakterystyka kampanii
Sonia Horonziak
Wybory w świetle polaryzacji. Mowa nienawiści w kampanii parlamentarnej 2019 roku 381
Agnieszka Walecka-Rynduch
Obcość i inność jako elementy definiujące lęk i niepokój w MediaPolis. Perspektywa wyborów parlamentarnych 2019 roku 395
Marta Hoffmann
Analiza języka perswazji wybranych ugrupowań politycznych podczas kampanii parlamentarnej w 2019 roku 421
Adriana Krawiec
Internet w kampanii parlamentarnej w 2019 roku – rewolucja w komunikacji politycznej czy nihil novi? 451
Katarzyna Czajkowska
Komunikacja medialna w kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 2019 roku 481
Joanna Dzwończyk
Populizm w kampanii parlamentarnej 2019 517
Piotr Obacz
Podział społeczno-polityczny w Polsce i jego przejawy w parlamentarnej kampanii wyborczej 2019 roku 537
Łukasz Paw
Sondaże przedwyborcze jako element rywalizacji politycznej – na przykładzie wyborów parlamentarnych w roku 2019 553
Bibliografia 567
Streszczenia 627
Biogramy 639