SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie 7
Rozdział 1. Znormalizowane systemy zarządzania jakością 9
1.1. Uniwersalny system zarządzania jakością zgodny ze standardem ISO 9001 9
1.2. Adaptacja standardu ISO 9001 w organizacjach wybranych sektorów 17
1.3. Systemy zarządzania jakością w sektorze motoryzacyjnym 24
1.4. Inne sektorowe systemy zarządzania jakością 29
Rozdział 2. Znormalizowane systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności 33
2.1. System zarządzania zgodny ze standardem HACCP 33
2.2. System zarządzania zgodny ze standardem BRC 38
2.3. System zarządzania zgodny ze standardem IFS 42
2.4. System zarządzania zgodny ze standardem ISO 22000 46
Rozdział 3. Znormalizowane systemy zarządzania ukierunkowane na redukcję ryzyka działalności organizacji 53
3.1. Systemy zarządzania środowiskowego 53
3.2. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy 59
3.3. Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji 65
3.4. Systemy zarządzania ciągłością działalności organizacji 70
3.5. Systemy zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw 74
3.6. Systemy zarządzania ryzykiem 77
Rozdział 4. Znormalizowane systemy zarządzania ukierunkowane na poprawę wyników i wizerunku organizacji 87
4.1. Systemy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji 87
4.2. Systemy zarządzania energią 92
4.3. Systemy przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym 97
Rozdział 5. Cykl życia znormalizowanych systemów zarządzania w organizacjach 103
5.1. Podstawowe podejścia metodyczne w projektowaniu znormalizowanych systemów zarządzania 103
5.2. Rola doradców organizacyjnych w projektowaniu i implementacji znormalizowanych systemów zarządzania 107
5.3. Ocena i ciągłe doskonalenie znormalizowanych systemów zarządzania 111
Podsumowanie 117
Spis rysunków 119
Spis tabel 121
Bibliografia 123