SPIS TREŚCI
Od redakcji 7
From the editors 9
I. PROPOZYCJE METODYCZNE
Bozhidar Pitev, Teaching English to archaeology and theology students: a case for using translation as a language-teaching tool. 13
Ivana Rešková, The multilingual educational website mluvtecesky.net as a tool for teaching language for specific purposes 25
Martina Šindelářová Skupeňová, Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy 31
Dorota Lubińska-Pyla, Using short stories as an attempt at developing extensive reading for advanced university students 39
II. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE MATERIAŁÓW AUTENTYCZNYCH W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Anne Lassieur-Raynal, Workshop: using the resources of the group to come up with individual solutions to ethical problems in the workplace (C1/C1+) 51
Katarzyna Opiela, Katarzyna Machała, Using YouTube in the classroom 61
Katarzyna Machała, Użycie materiałów autentycznych na lektoracie dla studentów fizyki – II stopień studiów 75
Katarzyna Machała, Roller coaster physics 77
Katarzyna Machała, The fizz-ics of champagne 87
Katarzyna Machała, The truth about Santa 99
Katarzyna Opiela, Sleep and memory 109
Katarzyna Opiela, The most unethical psychological experiments 121
Katarzyna Opiela, Intelligence 135
Katarzyna Opiela, On mental illnesses and how to live with them 145
Katarzyna Opiela, “Mad Max: Fury Road” and why it is so great 165