Dysfunkcjonalne schematy poznawcze, 3PODSUMOWANIE OGÓLNEJ TEORII SCHEMATÓW POZNAWCZYCH, 9
Negatywne automatyczne myśli, zamartwianie się i obsesje, 5
Rola zachowania, 6
Tendencyjności poznawcze, 8
Zadania oparte na modelach przetwarzania informacji, 12ZAGADNIENIE PRZYCZYNOWOŚCI, 15
Zadania związane z osądem, oceną i pamięcią, 15
Zaburzenie lękowe z napadami paniki oraz lęk o zdrowie, 17KONSTRUKTY WSPÓLNE I ODRĘBNE, 22
Fobia społeczna, 18
Uogólnione zaburzenie lękowe, 20
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, 21
Pomiar, 25ZALECANE DODATKOWE NARZĘDZIA DLA POSZCZEGÓLNYCH ZABURZEŃ, 28
Zaburzenie lękowe z napadami paniki i agorafobia, 28SPECYFICZNE SKALE OCENY, 40
Lęk o zdrowie, 30
Fobia społeczna, 33
Uogólnione zaburzenie lękowe (przewlekłe zamartwianie się), 35
Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, 38
Szczegółowy opis przejawianego zaburzenia, 41ORGANIZACJA WYWIADU DIAGNOSTYCZNEGO, 45
Poprzeczna analiza poznawczo-behawioralna, 42
Analiza podłużna, 43
Podstawowe założenia i przekonania, 44
Zastosowanie testów behawioralnych, 44
Konceptualizacja (sformułowanie) przypadku, 53ORGANIZACJA SESJI, 55
Psychoedukacja (zapoznawanie pacjenta z modelem poznawczym), 54
Interwencja ukierunkowana na objawy i schematy poznawcze, 54
Zapobieganie nawrotom, 54
Przegląd obiektywnych wskaźników, 55PIERWSZA SESJA TERAPEUTYCZNA, 58
Ustalenie planu sesji, 56
Wykorzystanie informacji zwrotnych, 57
Wdrożenie specyficznych strategii, 57
Wyznaczanie nowej pracy osobistej pacjenta, 58
Zakończenie sesji, 58
Lista problemów i ustalanie celów – kwestie pierwszeństwa, 59PROCES TERAPII – ZASADNICZE KWESTIE, 60
Tempo terapii i racjonalne wykorzystanie czasu, 60PODSUMOWANIE, 66
Dialog sokratejski, 61
Dziesięć sposobów wydobywania istotnych negatywnych automatycznych myśli, 69METODY REATRYBUCJI, 80
Reatrybucja werbalna, 80REATRYBUCJA BEHAWIORALNA, 92
Podsumowanie, 92
Zastosowanie ekspozycji w terapii poznawczej, 93KWESTIE BEZPIECZEŃSTWA W TERAPII, 100
Eksperymenty behawioralne, 94
Eksperymenty falsyfikacyjne w terapii zaburzeń lękowych i depresji, 95
Projektowanie i wdrażanie skutecznych eksperymentów, 96
Trudności związane z eksperymentami behawioralnymi, 99
Techniki ukierunkowane na schematy poznawcze w zaburzeniach lękowych, 100WYDOBYWANIE ZAŁOŻEŃ, 102
Metapoznanie a technika strzałki w dół, 105PODSUMOWANIE, 113
Wyobrażenia i schematy, 109
Restrukturyzacja zasad, założeń i przekonań, 109
Diagnoza, 120KONSTRUOWANIE BŁĘDNEGO KOŁA, 122
Przykładowe eksperymenty psychoedukacyjne, 129STRATEGIE REATRYBUCJI, 132
Ewolucja strategii terapeutycznych w napadach paniki, 132EKSPERYMENTY BEHAWIORALNE, 132
Wskazówki dotyczące skutecznych eksperymentów opartych na indukcji objawów, 133TECHNIKI REATRYBUCJI WERBALNEJ, 138
Zadanie z wywoływaniem hiperwentylacji, 134
Zadania z ćwiczeniami fizycznymi, 136
Strategie ukierunkowane na ucisk w klatce piersiowej, 136
Strategie indukowania zaburzeń wzroku, 137
Doświadczenia dysocjacyjne, 138
Eksperymenty z „udawaniem”, 138
Poszukiwanie dowodów słuszności sądu, 139PRACA NAD UNIKANIEM152
Dziennik napadów paniki, 140
Edukacja i analiza kontrargumentów, 141
Wybrane scenariusze edukacyjne stosowane w napadach paniki, 142
Kontrargumenty, 148
Technika porównywania objawów, 149
Technika sondażu, 152
Dokumentacja terapii, 153PRZYKŁADOWY PLAN TERAPII, 154
Przeformułowanie i sesje podtrzymujące, 153
Czynniki poznawcze, 159OGÓLNE KWESTIE ZWIĄZANE Z TERAPIĄ, 162
Zmiany afektywne/fizjologiczne, 160
Reakcje behawioralne, 160
Podsumowanie modelu i nowe kierunki rozwoju, 162
Zaangażowanie w terapię, 163OD MODELU POZNAWCZEGO DO KONCEPTUALIZACJI PRZYPADKU, 165
Przykładowe eksperymenty psychoedukacyjne, 170STRATEGIE REATRYBUCJI, 172
Testowanie przewidywań pacjenta, 173TECHNIKI REATRYBUCJI WERBALNEJ, 177
Metoda sondażu, 175
Procedury paradoksalne, 175
Konsultacje medyczne w czasie terapii poznawczej, 175
Redukowanie poszukiwania otuchy, 176
Opracowanie planu konsultacji medycznych, 176
Samoobserwacja, 177
Zapis myśli hipochondrycznych, 178TECHNIKI OPARTE NA WYOBRAŻENIACH, 191
Wykresy kołowe, 179
Odwrócona piramida, 180
Błędy w myśleniu, 182
Odpowiadanie na myśli i modyfikacja wyobrażeń, 182
Strategia „podwójnego modelu”, 183
Praca nad ruminacjami i zamartwianiem się, 184
Modyfikowanie założeń i przekonań, 186
Przetwarzanie antycypacyjne i retrospektywne, 199OD MODELU POZNAWCZEGO DO KONCEPTUALIZACJI PRZYPADKU, 203
Przetwarzanie informacji o Ja społecznym, 199
Założenia i przekonania, 200
Podsumowanie modelu, 201
Wydobywanie danych do konceptualizacji, 205PSYCHOEDUKACJA, 213
Gromadzenie danych do sformułowania przypadku, 205
Przykład testu behawioralnego przeprowadzonego w celu wydobycia danych, 209
Przekonywanie pacjenta do roli samoświadomości, 213KOLEJNOŚĆ INTERWENCJI TERAPEUTYCZNYCH, 216
Psychoedukacyjne eksperymenty behawioralne, 215
Arkusz zrównoważonych danych z otoczenia, 221EKSPERYMENTY BEHAWIORALNE, 223
Błędy w myśleniu, 221
Wykorzystanie racjonalnych stwierdzeń o sobie, 222
Definiowanie obaw, 222
Praca nad przetwarzaniem antycypacyjnym i rozpamiętywaniem, 223
Sprawdzanie otoczenia, 223PRACA NAD ZAŁOŻENIAMI WARUNKOWYMI I PRZEKONANIAMI, 225
Przezwyciężanie unikania, 225
Warunkowe założenia, 225PODSUMOWANIE, 231
Poszukiwanie alternatywnych danych, 227
Sztywne reguły – zwiększanie „zakresu tolerancji”, 229
Bezwarunkowe negatywne przekonania o sobie, 229
Zapis pozytywnych danych, 230
Strategie interpersonalne, 230
Istota zamartwiania się w uogólnionym zaburzeniu lękowym, 236POZNAWCZY MODEL UOGÓLNIONEGO ZABURZENIA LĘKOWEGO, 236
Reakcje behawioralne, 240WYDOBYWANIE DANYCH DO KONCEPTUALIZACJI, 243
Kontrolowanie myśli, 242
Emocje, 243
Strategie werbalne służące do wydobywania zamartwiania się typu 2, 244OD MODELU POZNAWCZEGO DO KONCEPTUALIZACJI PRZYPADKU, 250
Diagnoza za pomocą kwestionariuszy, 248
Pytania psychoedukacyjne, 254MODYFIKOWANIE METAZAMARTWIANIA SIĘ I NEGATYWNYCH PRZEKONAŃ, 259
Przekonywanie pacjenta do roli metazamartwiania się, 254
Zapis epizodów zamartwiania się, 255
Eksperymenty psychoedukacyjne, 257
Poszukiwanie dowodów słuszności, 260EKSPERYMENTY BEHAWIORALNE, 266
Dopytywanie się o mechanizm, 261
Podważanie ocen poznawczych dotyczących niekontrolowalności zamartwiania się, 262
Edukacja („normalizacja” zamartwiania się), 263
Techniki wywoływania dysonansu, 264
Techniki oparte na wyobrażeniach, 266
Okresy kontrolowanego zamartwiania się, 266MODYFIKOWANIE POZYTYWNYCH PRZEKONAŃ NA TEMAT ZAMARTWIANIA SIĘ, 270
Podważanie przekonań o niekontrolowalności zamartwiania się, 268
Eksperymenty z utratą kontroli, 268
Testowanie granic zamartwiania się in situ, 269
Zaniechanie kontrolowania myśli, 269
Sondaże, 269
Strategie oparte na rozbieżności między treścią obaw a rzeczywistością, 270MODYFIKOWANIE TENDENCYJNOŚCI POZNAWCZEJ, 272
Eksperymenty z zaniechaniem zamartwiania się, 271
Eksperymenty z intensyfikacją zamartwiania się, 271
Nowe zakończenia starych negatywnych scenariuszy, 273PROBLEM WSPÓŁZACHOROWALNOŚCI, 274
Pozostawienie zamartwiania się własnemu biegowi, 273
Unikanie, 274
Model Salkovskisa, 280OGÓLNY MODEL ROBOCZY, 284
Metapoznawczy model Wellsa i Matthewsa, 281
Profil objawów i czynniki wyzwalające, 287WYWIAD KONCEPTUALIZACYJNY – PRZYKŁAD KLINICZNY, 289
Wydobywanie dysfunkcjonalnych ocen, 287
Definiowanie przedmiotu modyfikacji poznawczej i zdystansowana uważność, 294REATRYBUCJA BEHAWIORALNA, 302
Zapis Dysfunkcjonalnych Myśli w zaburzeniu obsesyjno-kompulsyjnym, 296
Rozbijanie utożsamienia myśli i działania, 297
Rozbijanie utożsamienia myśli i zdarzenia, 298
Identyfikacja wyobrażeń, 301
Ekspozycja i powstrzymywanie reakcji – podejście behawioralne, 302DODATKOWE OKOLICZNOŚCI, 308
Ekspozycja i powstrzymywanie reakcji – rekonceptualizacja poznawcza, 303
Podważanie konkretnych przekonań, 305
Powstrzymywanie reakcji – obawy przed skażeniem, 306
Nieobecność myśli, 307
Rytuały i unikanie emocjonalne, 308PODSUMOWANIE, 310
Redukcja wątpliwości, 309
Praca z bieżącą aktywnością, 318METAPOZNANIE A ZABURZENIA LĘKOWE, 324
Dialog sokratejski, 320
Rozwijanie nowych sposobów przetwarzania informacji, 321
Trening uwagi, 322
Dysfunkcjonalne schematy poznawcze, 3PODSUMOWANIE OGÓLNEJ TEORII SCHEMATÓW POZNAWCZYCH, 9
Negatywne automatyczne myśli, zamartwianie się i obsesje, 5
Rola zachowania, 6
Tendencyjności poznawcze, 8
Zadania oparte na modelach przetwarzania informacji, 12ZAGADNIENIE PRZYCZYNOWOŚCI, 15
Zadania związane z osądem, oceną i pamięcią, 15
Zaburzenie lękowe z napadami paniki oraz lęk o zdrowie, 17KONSTRUKTY WSPÓLNE I ODRĘBNE, 22
Fobia społeczna, 18
Uogólnione zaburzenie lękowe, 20
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, 21
Pomiar, 25ZALECANE DODATKOWE NARZĘDZIA DLA POSZCZEGÓLNYCH ZABURZEŃ, 28
Zaburzenie lękowe z napadami paniki i agorafobia, 28SPECYFICZNE SKALE OCENY, 40
Lęk o zdrowie, 30
Fobia społeczna, 33
Uogólnione zaburzenie lękowe (przewlekłe zamartwianie się), 35
Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, 38
Szczegółowy opis przejawianego zaburzenia, 41ORGANIZACJA WYWIADU DIAGNOSTYCZNEGO, 45
Poprzeczna analiza poznawczo-behawioralna, 42
Analiza podłużna, 43
Podstawowe założenia i przekonania, 44
Zastosowanie testów behawioralnych, 44
Konceptualizacja (sformułowanie) przypadku, 53ORGANIZACJA SESJI, 55
Psychoedukacja (zapoznawanie pacjenta z modelem poznawczym), 54
Interwencja ukierunkowana na objawy i schematy poznawcze, 54
Zapobieganie nawrotom, 54
Przegląd obiektywnych wskaźników, 55PIERWSZA SESJA TERAPEUTYCZNA, 58
Ustalenie planu sesji, 56
Wykorzystanie informacji zwrotnych, 57
Wdrożenie specyficznych strategii, 57
Wyznaczanie nowej pracy osobistej pacjenta, 58
Zakończenie sesji, 58
Lista problemów i ustalanie celów – kwestie pierwszeństwa, 59PROCES TERAPII – ZASADNICZE KWESTIE, 60
Tempo terapii i racjonalne wykorzystanie czasu, 60PODSUMOWANIE, 66
Dialog sokratejski, 61
Dziesięć sposobów wydobywania istotnych negatywnych automatycznych myśli, 69METODY REATRYBUCJI, 80
Reatrybucja werbalna, 80REATRYBUCJA BEHAWIORALNA, 92
Podsumowanie, 92
Zastosowanie ekspozycji w terapii poznawczej, 93KWESTIE BEZPIECZEŃSTWA W TERAPII, 100
Eksperymenty behawioralne, 94
Eksperymenty falsyfikacyjne w terapii zaburzeń lękowych i depresji, 95
Projektowanie i wdrażanie skutecznych eksperymentów, 96
Trudności związane z eksperymentami behawioralnymi, 99
Techniki ukierunkowane na schematy poznawcze w zaburzeniach lękowych, 100WYDOBYWANIE ZAŁOŻEŃ, 102
Metapoznanie a technika strzałki w dół, 105PODSUMOWANIE, 113
Wyobrażenia i schematy, 109
Restrukturyzacja zasad, założeń i przekonań, 109
Diagnoza, 120KONSTRUOWANIE BŁĘDNEGO KOŁA, 122
Przykładowe eksperymenty psychoedukacyjne, 129STRATEGIE REATRYBUCJI, 132
Ewolucja strategii terapeutycznych w napadach paniki, 132EKSPERYMENTY BEHAWIORALNE, 132
Wskazówki dotyczące skutecznych eksperymentów opartych na indukcji objawów, 133TECHNIKI REATRYBUCJI WERBALNEJ, 138
Zadanie z wywoływaniem hiperwentylacji, 134
Zadania z ćwiczeniami fizycznymi, 136
Strategie ukierunkowane na ucisk w klatce piersiowej, 136
Strategie indukowania zaburzeń wzroku, 137
Doświadczenia dysocjacyjne, 138
Eksperymenty z „udawaniem”, 138
Poszukiwanie dowodów słuszności sądu, 139PRACA NAD UNIKANIEM152
Dziennik napadów paniki, 140
Edukacja i analiza kontrargumentów, 141
Wybrane scenariusze edukacyjne stosowane w napadach paniki, 142
Kontrargumenty, 148
Technika porównywania objawów, 149
Technika sondażu, 152
Dokumentacja terapii, 153PRZYKŁADOWY PLAN TERAPII, 154
Przeformułowanie i sesje podtrzymujące, 153
Czynniki poznawcze, 159OGÓLNE KWESTIE ZWIĄZANE Z TERAPIĄ, 162
Zmiany afektywne/fizjologiczne, 160
Reakcje behawioralne, 160
Podsumowanie modelu i nowe kierunki rozwoju, 162
Zaangażowanie w terapię, 163OD MODELU POZNAWCZEGO DO KONCEPTUALIZACJI PRZYPADKU, 165
Przykładowe eksperymenty psychoedukacyjne, 170STRATEGIE REATRYBUCJI, 172
Testowanie przewidywań pacjenta, 173TECHNIKI REATRYBUCJI WERBALNEJ, 177
Metoda sondażu, 175
Procedury paradoksalne, 175
Konsultacje medyczne w czasie terapii poznawczej, 175
Redukowanie poszukiwania otuchy, 176
Opracowanie planu konsultacji medycznych, 176
Samoobserwacja, 177
Zapis myśli hipochondrycznych, 178TECHNIKI OPARTE NA WYOBRAŻENIACH, 191
Wykresy kołowe, 179
Odwrócona piramida, 180
Błędy w myśleniu, 182
Odpowiadanie na myśli i modyfikacja wyobrażeń, 182
Strategia „podwójnego modelu”, 183
Praca nad ruminacjami i zamartwianiem się, 184
Modyfikowanie założeń i przekonań, 186
Przetwarzanie antycypacyjne i retrospektywne, 199OD MODELU POZNAWCZEGO DO KONCEPTUALIZACJI PRZYPADKU, 203
Przetwarzanie informacji o Ja społecznym, 199
Założenia i przekonania, 200
Podsumowanie modelu, 201
Wydobywanie danych do konceptualizacji, 205PSYCHOEDUKACJA, 213
Gromadzenie danych do sformułowania przypadku, 205
Przykład testu behawioralnego przeprowadzonego w celu wydobycia danych, 209
Przekonywanie pacjenta do roli samoświadomości, 213KOLEJNOŚĆ INTERWENCJI TERAPEUTYCZNYCH, 216
Psychoedukacyjne eksperymenty behawioralne, 215
Arkusz zrównoważonych danych z otoczenia, 221EKSPERYMENTY BEHAWIORALNE, 223
Błędy w myśleniu, 221
Wykorzystanie racjonalnych stwierdzeń o sobie, 222
Definiowanie obaw, 222
Praca nad przetwarzaniem antycypacyjnym i rozpamiętywaniem, 223
Sprawdzanie otoczenia, 223PRACA NAD ZAŁOŻENIAMI WARUNKOWYMI I PRZEKONANIAMI, 225
Przezwyciężanie unikania, 225
Warunkowe założenia, 225PODSUMOWANIE, 231
Poszukiwanie alternatywnych danych, 227
Sztywne reguły – zwiększanie „zakresu tolerancji”, 229
Bezwarunkowe negatywne przekonania o sobie, 229
Zapis pozytywnych danych, 230
Strategie interpersonalne, 230
Istota zamartwiania się w uogólnionym zaburzeniu lękowym, 236POZNAWCZY MODEL UOGÓLNIONEGO ZABURZENIA LĘKOWEGO, 236
Reakcje behawioralne, 240WYDOBYWANIE DANYCH DO KONCEPTUALIZACJI, 243
Kontrolowanie myśli, 242
Emocje, 243
Strategie werbalne służące do wydobywania zamartwiania się typu 2, 244OD MODELU POZNAWCZEGO DO KONCEPTUALIZACJI PRZYPADKU, 250
Diagnoza za pomocą kwestionariuszy, 248
Pytania psychoedukacyjne, 254MODYFIKOWANIE METAZAMARTWIANIA SIĘ I NEGATYWNYCH PRZEKONAŃ, 259
Przekonywanie pacjenta do roli metazamartwiania się, 254
Zapis epizodów zamartwiania się, 255
Eksperymenty psychoedukacyjne, 257
Poszukiwanie dowodów słuszności, 260EKSPERYMENTY BEHAWIORALNE, 266
Dopytywanie się o mechanizm, 261
Podważanie ocen poznawczych dotyczących niekontrolowalności zamartwiania się, 262
Edukacja („normalizacja” zamartwiania się), 263
Techniki wywoływania dysonansu, 264
Techniki oparte na wyobrażeniach, 266
Okresy kontrolowanego zamartwiania się, 266MODYFIKOWANIE POZYTYWNYCH PRZEKONAŃ NA TEMAT ZAMARTWIANIA SIĘ, 270
Podważanie przekonań o niekontrolowalności zamartwiania się, 268
Eksperymenty z utratą kontroli, 268
Testowanie granic zamartwiania się in situ, 269
Zaniechanie kontrolowania myśli, 269
Sondaże, 269
Strategie oparte na rozbieżności między treścią obaw a rzeczywistością, 270MODYFIKOWANIE TENDENCYJNOŚCI POZNAWCZEJ, 272
Eksperymenty z zaniechaniem zamartwiania się, 271
Eksperymenty z intensyfikacją zamartwiania się, 271
Nowe zakończenia starych negatywnych scenariuszy, 273PROBLEM WSPÓŁZACHOROWALNOŚCI, 274
Pozostawienie zamartwiania się własnemu biegowi, 273
Unikanie, 274
Model Salkovskisa, 280OGÓLNY MODEL ROBOCZY, 284
Metapoznawczy model Wellsa i Matthewsa, 281
Profil objawów i czynniki wyzwalające, 287WYWIAD KONCEPTUALIZACYJNY – PRZYKŁAD KLINICZNY, 289
Wydobywanie dysfunkcjonalnych ocen, 287
Definiowanie przedmiotu modyfikacji poznawczej i zdystansowana uważność, 294REATRYBUCJA BEHAWIORALNA, 302
Zapis Dysfunkcjonalnych Myśli w zaburzeniu obsesyjno-kompulsyjnym, 296
Rozbijanie utożsamienia myśli i działania, 297
Rozbijanie utożsamienia myśli i zdarzenia, 298
Identyfikacja wyobrażeń, 301
Ekspozycja i powstrzymywanie reakcji – podejście behawioralne, 302DODATKOWE OKOLICZNOŚCI, 308
Ekspozycja i powstrzymywanie reakcji – rekonceptualizacja poznawcza, 303
Podważanie konkretnych przekonań, 305
Powstrzymywanie reakcji – obawy przed skażeniem, 306
Nieobecność myśli, 307
Rytuały i unikanie emocjonalne, 308PODSUMOWANIE, 310
Redukcja wątpliwości, 309
Praca z bieżącą aktywnością, 318METAPOZNANIE A ZABURZENIA LĘKOWE, 324
Dialog sokratejski, 320
Rozwijanie nowych sposobów przetwarzania informacji, 321
Trening uwagi, 322
0.00 zł