Medium – medialny – intermedialny 263. Od jedności sztuk – do związków mediów 43
Intertekstualność a intermedialność 31
Relacje intermedialne – między, czyli gdzie? 33
Kilka uwag o języku 555. Specyfika muzyki (znaczenie, emocje, podmiotowość) 72
Impulsy semiotyczne, kulturowe i hermeneutyczne 58
Systematyki intermedialności muzyczno-literackiej 64
Muzyka – znaczenie i emocje 756. Media i systemy zapisu w badaniach 87
Muzyka – czas, przestrzeń i reprezentacja 79
Muzyka a ekfraza 84
Oralność i piśmienność 88CZĘŚĆ II. MODERNIZM I NEOAWANGARDA SZWEDZKA A MUZYCZNOŚĆ
Rozwinięcie teorii oralności i piśmienności 92
Media jako systemy zapisu 96
Performatywność – nowy aspekt studiów intermedialnych 102
Nowe media – o starych 108
Kolaż – montaż 1182. Tomas Tranströmer i muzyka 136
Modernizm szwedzki 121
Między dwoma paradygmatami muzyczności 126
Muzyka jako model lub tworzywo 130
Odniesienia eksplicytne – odniesienia do muzyki a odniesienia muzyczne 1373. Neoawangarda w Szwecji 204
Muzyka sfer – źródła tradycji 139
Odniesienia ogólne do muzyki – harmonia świata 146
Odniesienia specyficzne 161
Odniesienia kontekstualne – dźwięk, natura, archetypy 168
Odniesienia implicytne – czytanie paralelne liryki i muzyki 180
Tło i klimat dyskusji 2054. Öyvind Fahlström – artysta intermedialny 221
Stylistyczne odmiany nowej poezji 209
Muzyka współczesna w Szwecji 214
Manifest Hätila ragulpr på fåtskliaben 2285. Bengt Emil Johnson – poeta i kompozytor 293
Metoda konkretna 234
Forma – składnia przestrzenna 236
Słowo jako materia 240
Poezja konkretna a rzeczywistość 245
Druga wersja manifestu – znaczenie rytmu 247
Metaforyka materialistyczna 250
Bris – analiza status quo 253
Fahlström a muzyka – Cage 266
Poezja Fahlströma – wiersz-obraz a muzyka 271
Intermedialność – odniesienia do muzyki 276
Odniesienia eksplicytne 276
Wiersz-partytura (Den svåra resan) 279
Intermedialność pośrednia a wielomedialność (Ett blocks timme – wiersz i utwór muzyczny) 283
Grafika, radio i inne media 290
W poszukiwaniu medium 295Zakończenie 347
Medium – maszyna 297
Poezja typograficzna 300
Törstspegeln jako partytura 305
Wzory serialne 308
Hyllningarna – automatyzm kontra system: migotliwość języka 313
Typografi a – ograniczenia 320
Tekst a tekst dźwiękowy – oralność 325
Poezja konkretna a partytura współczesna – przestrzenność 330
Parateksty jako teksty – kolaż do czytania 335
Performatywność a partyturowość 337
Medium – medialny – intermedialny 263. Od jedności sztuk – do związków mediów 43
Intertekstualność a intermedialność 31
Relacje intermedialne – między, czyli gdzie? 33
Kilka uwag o języku 555. Specyfika muzyki (znaczenie, emocje, podmiotowość) 72
Impulsy semiotyczne, kulturowe i hermeneutyczne 58
Systematyki intermedialności muzyczno-literackiej 64
Muzyka – znaczenie i emocje 756. Media i systemy zapisu w badaniach 87
Muzyka – czas, przestrzeń i reprezentacja 79
Muzyka a ekfraza 84
Oralność i piśmienność 88CZĘŚĆ II. MODERNIZM I NEOAWANGARDA SZWEDZKA A MUZYCZNOŚĆ
Rozwinięcie teorii oralności i piśmienności 92
Media jako systemy zapisu 96
Performatywność – nowy aspekt studiów intermedialnych 102
Nowe media – o starych 108
Kolaż – montaż 1182. Tomas Tranströmer i muzyka 136
Modernizm szwedzki 121
Między dwoma paradygmatami muzyczności 126
Muzyka jako model lub tworzywo 130
Odniesienia eksplicytne – odniesienia do muzyki a odniesienia muzyczne 1373. Neoawangarda w Szwecji 204
Muzyka sfer – źródła tradycji 139
Odniesienia ogólne do muzyki – harmonia świata 146
Odniesienia specyficzne 161
Odniesienia kontekstualne – dźwięk, natura, archetypy 168
Odniesienia implicytne – czytanie paralelne liryki i muzyki 180
Tło i klimat dyskusji 2054. Öyvind Fahlström – artysta intermedialny 221
Stylistyczne odmiany nowej poezji 209
Muzyka współczesna w Szwecji 214
Manifest Hätila ragulpr på fåtskliaben 2285. Bengt Emil Johnson – poeta i kompozytor 293
Metoda konkretna 234
Forma – składnia przestrzenna 236
Słowo jako materia 240
Poezja konkretna a rzeczywistość 245
Druga wersja manifestu – znaczenie rytmu 247
Metaforyka materialistyczna 250
Bris – analiza status quo 253
Fahlström a muzyka – Cage 266
Poezja Fahlströma – wiersz-obraz a muzyka 271
Intermedialność – odniesienia do muzyki 276
Odniesienia eksplicytne 276
Wiersz-partytura (Den svåra resan) 279
Intermedialność pośrednia a wielomedialność (Ett blocks timme – wiersz i utwór muzyczny) 283
Grafika, radio i inne media 290
W poszukiwaniu medium 295Zakończenie 347
Medium – maszyna 297
Poezja typograficzna 300
Törstspegeln jako partytura 305
Wzory serialne 308
Hyllningarna – automatyzm kontra system: migotliwość języka 313
Typografi a – ograniczenia 320
Tekst a tekst dźwiękowy – oralność 325
Poezja konkretna a partytura współczesna – przestrzenność 330
Parateksty jako teksty – kolaż do czytania 335
Performatywność a partyturowość 337
0.00 zł