SPIS TREŚCI
Od Redakcji „Przeglądu Kulturoznawczego”
Anna Nacher
s. 1-3
Digital Art: Archives, Pioneers and Popularisation. Introduction
Monika Górska-Olesińska, Agnieszka Przybyszewska
s. 4-8
From First Festivals to Institution. WRO Sound Basis Visual Art Festival and the Polish Digital Turn
Sylwia Szykowna
s. 9-27
Video Game Preservation and Its Challenges
Agata Waszkiewicz, Paweł Frelik
s. 28-43
Videosyntezy. Cartographies of the Analog Turn Exemplified by the Tribute to Stan Ostoja-Kotkowski Project
Małgorzata Dancewicz-Pawlik
s. 44-59
Interakcje w sztucznych ekosystemach. Analiza twórczości Christy Sommerer i Laurenta Mignonneau
Ryszard W. Kluszczyński
s. 60-81
If and How Do Machine Dream and Hallucinate? The Works of Refik Anadol
Piotr Zawojski
s. 82-99
Archiwum Fotozoficzne, czyli przedłużenie praktyki i koncepcji Andrzeja Różyckiego
Karol Jóźwiak
s. 100-114
(How) to Be Preserved, or Not to Be? Artists’ Voices on Archiving and Preserving Digital Literature
Agnieszka Przybyszewska, Monika Górska-Olesińska
s. 115-116
Catching the Ephemeral: Archives and Latin American Digital Literature, José Aburto’s Personal Journey
José Aburto
s. 117-125
Deeply Dead, Coded Spaces Co-Created Long Ago with Trusted Friends
Stephanie Strickland
s. 126-137
Reinventing as a Preservation Strategy for Works of Digital Literature?
Serge Bouchardon
s. 138-141
Broken Links and Digital Dreaming
Kate Pullinger
s. 142-145
Challenges of Born-Digital Electronic Literature. Agnieszka Przybyszewska and Monika Górska-Olesińska in conversation with Dene Grigar
Agnieszka Przybyszewska, Monika Górska-Olesińska, Dene Grigar
s. 146-157