SPIS TREŚCI
Wstęp 7
Rozdział 1
Istota innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw branży wysokich technologii i usług opartych na wiedzy
1.1. Wprowadzenie 17
1.2. Innowacyjność MŚP – definicje i typologie innowacji, koncepcja innowacji otwartej 18
1.3. Metody zbierania danych, analizy i ewaluacji innowacyjności MŚP 38
1.4. Badania GUS jako źródło danych pierwotnych niezbędnych do analizy i ewaluacji pozyskiwania OKI 43
1.5. Podsumowanie 45
Rozdział 2
Model pozyskiwania otwartego kapitału intelektualnego
2.1. Wprowadzenie 49
2.2. Założenia metodologiczne postępowania badawczego 50
2.2.1. Podmiotowa warstwa obszaru badawczego – grupy przedsiębiorstw objętych badaniem 50
2.2.2. Przedmiotowa warstwa obszaru badawczego – pozyskiwanie OKI przez MŚP objęte badaniem 57
2.3. Charakterystyka koncepcji OKI 61
2.4. Opis modelu pozyskiwania OKI 65
2.5. Metodyka analizy i ewaluacji pozyskiwania OKI 69
2.5.1. Cele, założenia wstępne, okres badawczy oraz etapy metodyki 69
2.5.2. Opis danych pierwotnych oraz danych wejściowych metodyki 73
2.5.3. Narzędzia statystyczne, sposób interpretacji wyników oraz procedura zastosowania metodyki 78
2.5.4. Ograniczenia opracowanej metodyki 98
2.6. Podsumowanie 99
Rozdział 3
Wyniki analizy i ewaluacji porównawczej pozyskiwania OKI przez innowacyjne MŚP należące do różnych branż
3.1. Wprowadzenie 103
3.2. Przygotowanie danych wejściowych – etap 1 badania 103
3.3. Zróżnicowane pozyskiwanie całościowego OKI – etap 2 badania 104
3.4. Zróżnicowane pozyskiwanie komponentów OKI – etap 3 badania 115
3.5. Zróżnicowane źródła pozyskiwania OKI – etap 4 badania 127
3.6. Zróżnicowane nakłady na pozyskiwanie OKI – etap 5 badania 145
3.7. Wnioski końcowe i rekomendacje 148
3.8. Podsumowanie 155
Zakończenie 157
Aneks 1 166
Aneks 2 168
Bibliografia 169
Spis rysunków 177
Spis tabel 179
Spis wykresów 181
Spis zależności 183
Streszczenie 185
Summary 187