1. Założenia i cele 11Część pierwsza. Nowe jakościowo cechy środowiska międzynarodowego. Perspektywa funkcjonalna w analizie mechanizmów wpływu na arenie międzynarodowej 41
2. Koncepcja zarządzania globalnego a badanie mechanizmów wpływu w środowisku międzynarodowym 19
3. Metoda badań, struktura publikacji 23
3.1. Centre of Gravity (CoG) – model analityczny 27
3.2. Centre of Gravity jako uniwersalne narzędzie analityczne 31
3.3. Zastosowanie CoG na potrzeby analizy globalnych procesów decyzyjnych 33
3.4. Perspektywa badawcza, techniki badawcze 35
3.5. Struktura i źródła 36
1. Wstęp 43Część druga. Domena wpływów podmiotów prywatnych w przestrzeni globalnej. Aktorzy i procesy decyzyjne 101
2. Sterowanie procesami we współczesnym środowisku międzynarodowym 45
2.1. Spójność w nieuporządkowanym świecie 543. Stosunki międzynarodowe jako wyścig konkurencyjny 67
2.2. Wielka rozbieżność czy the rise of the rest? 59
3.1. Konkurencyjność narodowa – konceptualizacje i krytyka 714. Brokering władzy 87
3.2. Rynek wyobrażeń 79
3.3. Nowy wymiar konkurencyjności – państwowe fundusze majątkowe 81
4.1. Programme for International Student Assessment (PISA) jako broker władzy 93
4.2. Normatywne oddziaływanie brokerów władzy w świetle podejścia neoinstytucjonalnego 95
1. Wstęp 103Część trzecia. Mechanizmy wpływu w zarządzaniu cyberprzestrzenią 153
2. Charakter globalnej przestrzeni regulacyjnej 105
2.1. Źródła i zakres oddziaływania 1103. Studium przypadku. Zarządzanie światową piłką nożną 123
2.2. Zarządzanie sieciowe 116
2.3. Znaczenie mechanizmów regulacyjnych 119
3.1. Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) 126
3.2. Europejska Federacja Piłki Nożnej (UEFA) 131
3.2.1. Analiza CoG 135
3.3. Państwa 136
3.3.1. Analiza CoG 140
3.4. Światowa Agencja Antydopingowa (WADA) 141
3.4.1. Analiza CoG 145
3.5. Inni aktorzy międzynarodowi 146
3.5.1. Analiza CoG 149
3.6. Podsumowanie 150
1. Wstęp 155
2. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na środowisko międzynarodowe 157
3. Internet jako narzędzie realizacji celów wspólnotowych 167
3.1. Wirtualne ekonomie – alternatywne mechanizmy wpływu 1724. Studium przypadku. Zarządzanie siecią WWW 181
3.2. Internet przedmiotów – skala oddziaływań globalnej sieci w przyszłości 175
4.1. Państwa 188
4.1.1. Analiza CoG 1924.2. Unia Europejska 194
4.2.1. Analiza CoG 1964.3. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), Internet Assigned Numbers Authority (IANA) 198
4.3.1. Analiza CoG 2014.4. Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (International Telecommunication Union, ) 202
4.4.1. Analiza CoG 2034.5. Forum Zarządzania Internetem (Internet Governance Forum – IGF) 204
4.5.1. Analiza CoG 2054.6. Światowy Szczyt Społeczeństwa Informacyjnego (World Summit on Information Society, WSIS) 205
4.6.1. Analiza CoG 207
Część czwarta. Mechanizmy wpływu, nowe formuły i uczestnicy dyplomacji na poziomie globalnym 2134.7. Podsumowanie 208
1. Wstęp 215Część piąta. Przekształcenia sektora bezpieczeństwa międzynarodowego. Produkcja i handel bronią 273
2. Charakter przekształceń współczesnej dyplomacji 217
3. Technodyplomacja 221
4. Informacja w procesie decyzyjnym. Era nadawcy bez publiczności 226
4.1. Soft power / smart power i budowanie wizerunku 2335. „Dyplomacja biznesowa” 238
4.1.1. Marka narodowa jako narzędzie budowania wpływu 234
6. „Dyplomacja” osób prywatnych 242
7. Studium przypadku: Live Aid i Live 8. Dyplomacja oparta na wizerunku 246
7.1. Uczestnicy procesu decyzyjnego. Osoby prywatne: Bob Geldof i Bono 256
7.1.1. Analiza CoG 2607.2. Państwa 260
7.2.1. Analiza CoG 2637.3. Organizacje międzynarodowe 264
7.3.1. Analiza CoG 2657.4. Korporacje międzynarodowe 266
7.4.1. Analiza CoG 2687.5. Podsumowanie 270
1. Wstęp 275Zakończenie 319
2. Oddziaływanie potencjału militarnego na stan stosunków międzynarodowych 277
3. Broń mała i lekka (Small Arms and Light Weapons – SALW) 283
4. Międzynarodowy rynek broni. Cechy charakterystyczne 287
5. Studium przypadku. Traktat o handlu bronią (Arms Trade Treaty – ATT) 294
5.1. Państwa 301
5.1.1. Analiza CoG 3045.2. Międzynarodowe organizacje pozarządowe (INGO) 305
5.2.1. Analiza CoG 3105.3. Przemysł zbrojeniowy 311
5.3.1. Analiza CoG 3145.4. Podsumowanie 315
1. Założenia i cele 11Część pierwsza. Nowe jakościowo cechy środowiska międzynarodowego. Perspektywa funkcjonalna w analizie mechanizmów wpływu na arenie międzynarodowej 41
2. Koncepcja zarządzania globalnego a badanie mechanizmów wpływu w środowisku międzynarodowym 19
3. Metoda badań, struktura publikacji 23
3.1. Centre of Gravity (CoG) – model analityczny 27
3.2. Centre of Gravity jako uniwersalne narzędzie analityczne 31
3.3. Zastosowanie CoG na potrzeby analizy globalnych procesów decyzyjnych 33
3.4. Perspektywa badawcza, techniki badawcze 35
3.5. Struktura i źródła 36
1. Wstęp 43Część druga. Domena wpływów podmiotów prywatnych w przestrzeni globalnej. Aktorzy i procesy decyzyjne 101
2. Sterowanie procesami we współczesnym środowisku międzynarodowym 45
2.1. Spójność w nieuporządkowanym świecie 543. Stosunki międzynarodowe jako wyścig konkurencyjny 67
2.2. Wielka rozbieżność czy the rise of the rest? 59
3.1. Konkurencyjność narodowa – konceptualizacje i krytyka 714. Brokering władzy 87
3.2. Rynek wyobrażeń 79
3.3. Nowy wymiar konkurencyjności – państwowe fundusze majątkowe 81
4.1. Programme for International Student Assessment (PISA) jako broker władzy 93
4.2. Normatywne oddziaływanie brokerów władzy w świetle podejścia neoinstytucjonalnego 95
1. Wstęp 103Część trzecia. Mechanizmy wpływu w zarządzaniu cyberprzestrzenią 153
2. Charakter globalnej przestrzeni regulacyjnej 105
2.1. Źródła i zakres oddziaływania 1103. Studium przypadku. Zarządzanie światową piłką nożną 123
2.2. Zarządzanie sieciowe 116
2.3. Znaczenie mechanizmów regulacyjnych 119
3.1. Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) 126
3.2. Europejska Federacja Piłki Nożnej (UEFA) 131
3.2.1. Analiza CoG 135
3.3. Państwa 136
3.3.1. Analiza CoG 140
3.4. Światowa Agencja Antydopingowa (WADA) 141
3.4.1. Analiza CoG 145
3.5. Inni aktorzy międzynarodowi 146
3.5.1. Analiza CoG 149
3.6. Podsumowanie 150
1. Wstęp 155
2. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na środowisko międzynarodowe 157
3. Internet jako narzędzie realizacji celów wspólnotowych 167
3.1. Wirtualne ekonomie – alternatywne mechanizmy wpływu 1724. Studium przypadku. Zarządzanie siecią WWW 181
3.2. Internet przedmiotów – skala oddziaływań globalnej sieci w przyszłości 175
4.1. Państwa 188
4.1.1. Analiza CoG 1924.2. Unia Europejska 194
4.2.1. Analiza CoG 1964.3. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), Internet Assigned Numbers Authority (IANA) 198
4.3.1. Analiza CoG 2014.4. Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (International Telecommunication Union, ) 202
4.4.1. Analiza CoG 2034.5. Forum Zarządzania Internetem (Internet Governance Forum – IGF) 204
4.5.1. Analiza CoG 2054.6. Światowy Szczyt Społeczeństwa Informacyjnego (World Summit on Information Society, WSIS) 205
4.6.1. Analiza CoG 207
Część czwarta. Mechanizmy wpływu, nowe formuły i uczestnicy dyplomacji na poziomie globalnym 2134.7. Podsumowanie 208
1. Wstęp 215Część piąta. Przekształcenia sektora bezpieczeństwa międzynarodowego. Produkcja i handel bronią 273
2. Charakter przekształceń współczesnej dyplomacji 217
3. Technodyplomacja 221
4. Informacja w procesie decyzyjnym. Era nadawcy bez publiczności 226
4.1. Soft power / smart power i budowanie wizerunku 2335. „Dyplomacja biznesowa” 238
4.1.1. Marka narodowa jako narzędzie budowania wpływu 234
6. „Dyplomacja” osób prywatnych 242
7. Studium przypadku: Live Aid i Live 8. Dyplomacja oparta na wizerunku 246
7.1. Uczestnicy procesu decyzyjnego. Osoby prywatne: Bob Geldof i Bono 256
7.1.1. Analiza CoG 2607.2. Państwa 260
7.2.1. Analiza CoG 2637.3. Organizacje międzynarodowe 264
7.3.1. Analiza CoG 2657.4. Korporacje międzynarodowe 266
7.4.1. Analiza CoG 2687.5. Podsumowanie 270
1. Wstęp 275Zakończenie 319
2. Oddziaływanie potencjału militarnego na stan stosunków międzynarodowych 277
3. Broń mała i lekka (Small Arms and Light Weapons – SALW) 283
4. Międzynarodowy rynek broni. Cechy charakterystyczne 287
5. Studium przypadku. Traktat o handlu bronią (Arms Trade Treaty – ATT) 294
5.1. Państwa 301
5.1.1. Analiza CoG 3045.2. Międzynarodowe organizacje pozarządowe (INGO) 305
5.2.1. Analiza CoG 3105.3. Przemysł zbrojeniowy 311
5.3.1. Analiza CoG 3145.4. Podsumowanie 315
0.00 zł