SPIS TREŚCI
Wstęp 3
Część I: Próby definicji 5
Filip Boratyn Od metakomicznego po nieśmieszne: próba definicji estetyki antykomediowej na przykładzie Tim and Eric’s Awesome Show, Great Job 6
Maciej Kuster Joker, czyli półtora wieku opresji. Genealogie nowoczesnego śmiechu (1869‒2019; 1940‒2020) 14
Część II: Analizy funkcji 30
Anna Chudzik Zdezorientowany jak Travolta. O ludycznej atrakcyjności nawiązań popkulturowych w nowomedialnym wyrażaniu emocji i ocen 31
Magdalena Kozyra Komiczny tragizm bohaterów Serii niefortunnych zdarzeń Netflixa 46
Klaudia Węgrzyn Kant by się uśmiał, czyli co łączy amerykański sitcom z filozofią moralności i etyką 60
Aleksandra Łozińska „Porażka uwielbia towarzystwo” – wspólnotowość Magicals Anonymous Kate Griffin75
Angelika Funek Przepraszam, czy mają Państwo telefon? – jak mówić o wrogu, który wciąż zagraża 86
Część III: Dyskutowanie tabu 100
Magdalena Pinczer „Nie upuść mydła” – rola komizmu w dyskursie poświęconym przemocy seksualnej wobec mężczyzn 101
Aleksandra Kujawiak Czarny humor jako sposób na zaistnienie w mediach społecznościowych – o fenomenie Zakładu Pogrzebowego A. S. Bytom 114
Aleksandra Smorawska (M)nie śmieszy – co wolno w reklamie 127
Biogramy autorów i streszczenia w języku angielskim (summaries in English 139