Tkaczki 17Część 2. Irena Krzywicka i zaangażowanie w literaturę 51
Arachne – ciało pozbawione głowy 20
Atena – głowa pozbawiona ciała 23
Kobieca mimesis. Czy kobiety przedstawiają rzeczywistość inaczej? 32
Klasycyzm i romantyzm 39
Portret: akuszerka, czyli kochanka króla 51Część 3. Maria Dąbrowska i jej klasyczny gobelin 119
Kim jest pisarka albo czy od pióra zmienia się płeć? 54
Jazgot niewieści, czyli niech kobiety przestaną być wreszcie takie niezwykłe 59
Syreni śpiew o zmierzchu 68
Gesty afi liacyjne 73
Gest likwidacyjny 79
Zaangażowanie w literaturę, czyli obrona surowego życia 84
Mimesis i pragnienie rzeczywistości 89
Czy Irena Krzywicka pisała powieści zaangażowane? Pierwsza krew jako powieść realistyczna 99
Muza literatury i ślepa bogini 110
Portret: pacholę, syn i kwoka 119Część 4. Stanisława Przybyszewska i nie-ludzka literatura 177
Wpływy i korekty. Czym jest prawda pisania? 122
Antygona, która nie chciała umrzeć 127
Atena i Arachne, czyli władza słabych 138
Sztuka, czyli kucie 142
W cieniu Orzeszkowej. Przezroczystość 147
Poetyka pozornej rezygnacji 151
Noce i dnie jako kobieca powieść polityczna 160
Noce i dnie jako klasyczny gobelin 170
Portret: Atena, córka Zeusa czy Metydy? 177Część 5. Anna Bojarska i skandal politycznego 241
Cynizm, marksizm, morfina 183
Śmierć i maszyna 196
Pisanie jako dysocjacja i co to oznacza dla kobiety autorki 202
Met-hode: moja droga, moja śmierć. Klasycyzm 211
Poetyka sztuczności 217
Persony. Boska kobiecość 223
Męskość okaleczona 229
Zemsta pokonanego czy triumf woli? 235
Portret: skandalistka, ofi ara spisku, pisarka, która jeszcze powróci 241
Pisarka kobieca i anty-kobieca 245
Sentymentalna i cyniczna. Czy Anna Bojarska jest pisarką polityczną? 250
Pisarka-inteligentka i czytelnik-samica 265
Kobiecy klasycyzm, czyli szukanie prześwitów 277
Tkaczki 17Część 2. Irena Krzywicka i zaangażowanie w literaturę 51
Arachne – ciało pozbawione głowy 20
Atena – głowa pozbawiona ciała 23
Kobieca mimesis. Czy kobiety przedstawiają rzeczywistość inaczej? 32
Klasycyzm i romantyzm 39
Portret: akuszerka, czyli kochanka króla 51Część 3. Maria Dąbrowska i jej klasyczny gobelin 119
Kim jest pisarka albo czy od pióra zmienia się płeć? 54
Jazgot niewieści, czyli niech kobiety przestaną być wreszcie takie niezwykłe 59
Syreni śpiew o zmierzchu 68
Gesty afi liacyjne 73
Gest likwidacyjny 79
Zaangażowanie w literaturę, czyli obrona surowego życia 84
Mimesis i pragnienie rzeczywistości 89
Czy Irena Krzywicka pisała powieści zaangażowane? Pierwsza krew jako powieść realistyczna 99
Muza literatury i ślepa bogini 110
Portret: pacholę, syn i kwoka 119Część 4. Stanisława Przybyszewska i nie-ludzka literatura 177
Wpływy i korekty. Czym jest prawda pisania? 122
Antygona, która nie chciała umrzeć 127
Atena i Arachne, czyli władza słabych 138
Sztuka, czyli kucie 142
W cieniu Orzeszkowej. Przezroczystość 147
Poetyka pozornej rezygnacji 151
Noce i dnie jako kobieca powieść polityczna 160
Noce i dnie jako klasyczny gobelin 170
Portret: Atena, córka Zeusa czy Metydy? 177Część 5. Anna Bojarska i skandal politycznego 241
Cynizm, marksizm, morfina 183
Śmierć i maszyna 196
Pisanie jako dysocjacja i co to oznacza dla kobiety autorki 202
Met-hode: moja droga, moja śmierć. Klasycyzm 211
Poetyka sztuczności 217
Persony. Boska kobiecość 223
Męskość okaleczona 229
Zemsta pokonanego czy triumf woli? 235
Portret: skandalistka, ofi ara spisku, pisarka, która jeszcze powróci 241
Pisarka kobieca i anty-kobieca 245
Sentymentalna i cyniczna. Czy Anna Bojarska jest pisarką polityczną? 250
Pisarka-inteligentka i czytelnik-samica 265
Kobiecy klasycyzm, czyli szukanie prześwitów 277
0.00 zł