SPIS TREŚCI
Spis treści:
Marian Zaczyński
Jan Michalik – biobibliografia, s. 11
Agnieszka Marszałek, Dariusz Kosiński
Pedagogia ukryta, czyli czego nauczyć się można od Jana Michalina, s. 57
Emil Orzechowski
W teatralnym gołębniku, s. 69
František Černý
Za teatrem pod Wawel, s. 73
Dobrochna Ratajczakowa
Przestosowanie jako domena osiemnastowiecznej komedii polskiej w zbiorze dramatów Wojciecha Bogusławskiego, s. 83
Anna Kuligowska-Korzeniewska
Apoteoza Napoleona, s. 105
Marek Dębowski
Decorum miłosne w teatrze stanisławowskim, s. 119
Zbigniew Jędrychowski
Mińsk Litewski – teatr w gimnazjum, s. 129
Franciszek Ziejka
Z dziejów kultu Krasińskiego w Krakowie, s. 135
Agnieszka Ziołowicz
Czy możliwa była polska komedia romantyczna? W kręgu krytycznoliterackich sporów o Fredrę, s. 155
Henryk Markiewicz
Paradoksy i palinodie Irzykowski o Wyspiańskim, s. 175
Ewa Miodońska-Brookes
Stanisława Wyspiańskiego ćwiczenia ze śmierci, s. 183
Maria Podraza-Kwiatkowska
Z rekwizytorni Stanisława Wyspiańskiego: latające, goniące i chodzące trumny, s. 203
Maria Prussak
Nieprzetarte szlaki, s. 219
Magdalena Popiel
Wyspiański i fotografia (Rekonesans), s. 233
Katarzyna Fazan
Aktor i groza, czyli Wyspiańskiego spotkanie z duchem, s. 247
Małgorzata Sugiera
Podszyci zwierzęciem: postać jako symulakrum, s. 271
Herta Schmid
Problemy nowego dramatu polskiego oraz ich możliwe rozwiązania w sztukach Brandstaettera, Mrożka, Lope de Vegi i Szekspira, s. 285
Dorota Jarząbek
Spadek po „Pannie Julii”. Wokół idei programowych Augusta Strindberga w sto lat po ich ogłoszeniu, s. 305
Lech Sokół
„John Gabriel Borkman” jako wyzwanie dla teatru polskiego (1900-2006), s. 321
Maria Olga Bieńka
W świecie melodramatu. „Dama kameliowa” A. Dumasa-syna w interpretacji Heleny Modrzejewskiej, Sary Bernhardt i Eleonory Duse, s. 337
Jan Hyvnár
Maria Pospíšilova w Pradze, czyli afery czesko-niemieckiej aktorki, s. 347
Mariola Szydłowska
Koleje życia Władysława Barącza, s. 363
Diana Poskuta-Włodek
„Niebywała gospodarka magistracka” przy Rajskiej 12, czyli krótka historia powstania i upadku Miejskiego Teatru Powszechnego w Krakowie, s. 383
Janusz Degler
Ostatnie lato. Z kroniki życia i twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza, s. 407
Magdalena Raszewska
Zula Dywińska – dokończenie biografii, s. 419
Brigitte Schultze
Intertekstualność i zbliżone formy referencji tekstowej w dramatach polskich pierwszych lat XXI wieku, s. 431
Jacek Popiel
Dramat polski po 1989 roku, s. 447
Mateusz Borowski
Na obraz i podobieństwo. Postać dramatyczna jako automat, s. 467
Tadeusz Bujnicki
Sienkiewicz – dramaturg w powieści, s. 487
Krzysztof Pleśniarowicz
Juliusz Kleiner jako teoretyk dramatu, s. 497
Joanna Walaszek
„Romeo i Julia” według Modrzejewskiej, s. 507
Barbara Maresz
„Przemknęła jak sen...” – Sara Bernhardt we Lwowie, s. 529
Anna Wypych-Gawrońska
Polski teatr operowy i operetkowy w Krakowie w XIX wieku, s. 543
Edward Krasiński
Arnold Szyfman na krakowskim trakcie, s. 567
Mirosława M. Bułat
W poszukiwaniu teatru „żydowskiego”: Zygmunt Turkow, s. 587
Eleonora Udalska
Postać Chrystusa w staropolskich przedstawieniach Leona Schillera i Kazimierza Dejmka, s. 607
Krystyna Duniec
Teatralna reforma we współczesnym polskim działaniu, s. 621
Grzegorz Niziołek
Zakaz (Fragment o Tadeuszu Kantorze), s. 633
Tadeusz Kornaś
Alternatywne konteksty dramatu liturgicznego. Schola Teatru „Węgajty”, s. 643
Jan Ciechowicz
Kraków Kraszewskiego, s. 655
Jerzy Timoszewicz
„Matka nasza cenzura”. Ze wspomnień redaktora, s. 671
Wojciech Szulczyński
Praca z aktorem nad rolą, s. 679
Gabriela Matuszek
Eksperymenty „Homo sapiens” Przybyszewskiego, s. 697
Eugenia Prokop-Janiec
Tematy żydowskie w emigracyjnej publicystyce Mieczysława Grydzewskiego, s. 713
Joanna Zach
Karol Darwin i „Doktór Muchołapski” o pewnej książce z „dziecinnego pokoju” i okrutnym wtajemniczeniu, s. 733
Adam Kulawik
Filozofowanie Szymborskiej, s. 75