EN
Spis treści, fragmenty, recenzje

Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej

Liczba stron: 168 Format: B5 Rok wydania: 2016 Data premiery: 20.03.2016

Opis książki

Analizowany przez Autorów temat jest ważny zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze na temat znaczenia różnic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej   

Publikacja podejmuje interesującą poznawczo i aktualną problematykę związaną ze źródłami, charakterem i następstwami występowania różnic kulturowych. Na podkreślenie zasługuje w szczególności dokonane z dużym „wyczuciem” połączenie dwóch perspektyw badawczych, obejmujących różnice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami książki będą z pewnością pracownicy naukowi i studenci. Przesądza o tym naukowa jakość wywodu, wielość źródeł oraz naukowy język. Zawiera ona wiele egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a także rozmaitych graficznych form przedstawiania myśli. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby książka trafiła również do rąk menedżerów i specjalistów w zakresie różnych ogólnych i szczegółowych problemów zarządzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ    

Książka uwzględnia wielość podejść i perspektyw naukowych, opierając się na przeglądzie wyników badań empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i teoretycznych, między innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy lingwistycznych analiz międzykulturowych, ważnych dla działań biznesowych realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo. Autorzy, wychodząc z założenia, że komunikacja to kultura, a kultura to komunikacja, skoncentrowali się na syntezie zagadnień wyjaśniających zawiłości i złożoność komunikacji międzykulturowej w biznesie. W rozdziałach podjęte zostały wątki dotyczące: istoty komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów globalizacyjnych, uwarunkowań komunikacji na zróżnicowanych kulturowo rynkach, analizy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni międzykulturowej, aby ostatecznie odnieść się do szczegółowego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Małgorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)     


Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
– adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowań naukowych i popularnonaukowych dotyczących zachowań młodych konsumentów. Obecnie prowadzi badania nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami komunikacji marketingowej oraz różnicami kulturowymi.

Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z zakresu socjologicznej teorii zarządzania, zarządzania w organizacjach publicznych (ekspert ds. zarządzania strategicznego w samorządzie w zespole Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiębiorczości i sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i współautor ponad 60 artykułów i 10 publikacji książkowych wydanych w Polsce i za granicą. Stypendysta Oxford University (Nuffield College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu (Alfred Weber Institute).

Agata Motyl-Adamczyk – przedsiębiorca, doradca biznesowy i mediator. Zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji międzykulturowych, a także rozwiązywaniem konfliktów. Wcześniej związana z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie. Autorka i współautorka wielu artykułów naukowych i publicystycznych
ISBN: 978-83-233-4053-9

POLECANE KSIĄŻKI

Deb Dana

Teoria poliwagalna w psychoterapii

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

54,90 zł
43,92 zł
Josef H. Reichholf

Motyle

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

49,90 zł
39,92 zł
Okładka książki Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem
Ellen Notbohm

Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

37,99 zł
30,39 zł
red. John R. Weisz, Alan Kazdin

Metody w psychoterapii dzieci i młodzieży oparte na dowodach

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

105,00 zł
84,00 zł

NOWOŚCI

Okładka książki Management Sciences – New Horizons
red. Piotr Buła

Management Sciences – New Horizons

( Oprawa miękka )

47,25 zł
37,80 zł
okładka książki Wszechstronniczość. Wydanie 2
Michał Zabdyr-Jamróz

Wszechstronniczość. Wydanie 2

( Ebook )

0,00 zł
Okładka książki Miasto Meksyk
Juan Villoro

Miasto Meksyk

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

67,99 zł
54,39 zł
John M. Gottman , Nan Silver

Siedem zasad udanego małżeństwa

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,00 zł
36,80 zł
Okładka książki O czasie
David Rooney

O czasie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

59,00 zł
47,20 zł
okładka książki Bezokolicznik w języku ukraińskim i jego polskie odpowiedniki
48,30 zł
38,64 zł
okładka książki Kornik
Layla Martínez

Kornik

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

33,99 zł
27,19 zł
Okładka książki Wsparcie dla wspierających
Babette Rothschild

Wsparcie dla wspierających

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

64,99 zł
51,99 zł
Okładka książki Wartości w zarządzaniu ochotniczymi strażami pożarnymi
45,15 zł
36,12 zł
Okładka książki Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem
Ellen Notbohm

Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

37,99 zł
30,39 zł
Okładka książki Lacan: projekt lektury
Anna Turczyn

Lacan: projekt lektury

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,30 zł
38,64 zł
Niedostępny
okładka Selected Aspects of Disability from a University Perspective
red. Beata Tobiasz-Adamczyk

Selected Aspects of Disability from a University Perspective

( Otwarty dostęp )

0,00 zł
okładka książki Współrzędne tęsknoty
Shubhangi Swarup

Współrzędne tęsknoty

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

54,00 zł
43,20 zł
Okładka książki Hakowanie antropocenu
red. Małgorzata Sugiera

Hakowanie antropocenu

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

44,10 zł
35,28 zł
okładka książki Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm. Wyd. II
Barry M. Prizant , Tom Fields-Meyer

Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

59,99 zł
47,99 zł
okładka książki Szkoła wartości
Małgorzata Bogunia-Borowska , Joanna Rzońca

Szkoła wartości

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Dzieci nocy
Paul Kenyon

Dzieci nocy

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

79,99 zł
63,99 zł
okładka książki Księżniczka Bari
Hwang Sok-yong

Księżniczka Bari

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,00 zł
36,80 zł
okładka książki Przedsiębiorczość strategiczna jako koncepcja rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jacek Gancarczyk

Przedsiębiorczość strategiczna

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
Dionizjusz z Furny

Hermeneia

( Oprawa miękka )

79,00 zł
63,20 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...