EN
Spis treści, fragmenty, recenzje

Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej

Liczba stron: 168 Format: B5 Rok wydania: 2016 Data premiery: 20.03.2016

Opis książki

Analizowany przez Autorów temat jest ważny zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze na temat znaczenia różnic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej   

Publikacja podejmuje interesującą poznawczo i aktualną problematykę związaną ze źródłami, charakterem i następstwami występowania różnic kulturowych. Na podkreślenie zasługuje w szczególności dokonane z dużym „wyczuciem” połączenie dwóch perspektyw badawczych, obejmujących różnice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami książki będą z pewnością pracownicy naukowi i studenci. Przesądza o tym naukowa jakość wywodu, wielość źródeł oraz naukowy język. Zawiera ona wiele egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a także rozmaitych graficznych form przedstawiania myśli. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby książka trafiła również do rąk menedżerów i specjalistów w zakresie różnych ogólnych i szczegółowych problemów zarządzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ    

Książka uwzględnia wielość podejść i perspektyw naukowych, opierając się na przeglądzie wyników badań empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i teoretycznych, między innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy lingwistycznych analiz międzykulturowych, ważnych dla działań biznesowych realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo. Autorzy, wychodząc z założenia, że komunikacja to kultura, a kultura to komunikacja, skoncentrowali się na syntezie zagadnień wyjaśniających zawiłości i złożoność komunikacji międzykulturowej w biznesie. W rozdziałach podjęte zostały wątki dotyczące: istoty komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów globalizacyjnych, uwarunkowań komunikacji na zróżnicowanych kulturowo rynkach, analizy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni międzykulturowej, aby ostatecznie odnieść się do szczegółowego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Małgorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)     


Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
– adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowań naukowych i popularnonaukowych dotyczących zachowań młodych konsumentów. Obecnie prowadzi badania nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami komunikacji marketingowej oraz różnicami kulturowymi.

Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z zakresu socjologicznej teorii zarządzania, zarządzania w organizacjach publicznych (ekspert ds. zarządzania strategicznego w samorządzie w zespole Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiębiorczości i sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i współautor ponad 60 artykułów i 10 publikacji książkowych wydanych w Polsce i za granicą. Stypendysta Oxford University (Nuffield College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu (Alfred Weber Institute).

Agata Motyl-Adamczyk – przedsiębiorca, doradca biznesowy i mediator. Zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji międzykulturowych, a także rozwiązywaniem konfliktów. Wcześniej związana z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie. Autorka i współautorka wielu artykułów naukowych i publicystycznych
Język publikacji Polski / Polish
ISBN: 978-83-233-4053-9

POLECANE KSIĄŻKI

red. Łukasz Tischner, Agnieszka Bielak

Literatura a religia – wyzwania epoki świeckiej. Tom 2

(Oprawa miękka)

46,20 zł
41,58 zł
Helen Scales

Ryby mają głos

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

54,00 zł
48,60 zł
Deb Dana

Teoria poliwagalna w praktyce

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

54,00 zł
48,60 zł
red. Łukasz Tischner, Tomasz Garbol

Literatura a religia – wyzwania epoki świeckiej. Tom 1

(Oprawa miękka)

46,20 zł
41,58 zł

NOWOŚCI

red. Justyna Maria Bugaj , Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka

Jakość kształcenia akademickiego

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

42,00 zł
37,80 zł
Kumiko Makihara

Szkoła po japońsku

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

39,90 zł
35,91 zł
red. Anna Włodarczyk , Sebastian Borowicz , Karolina Wawer

Międzyliteratura jako przestrzeń dialogu

( Oprawa twarda )

52,50 zł
47,25 zł
Sonia Kamińska-Tarkowska

Spirits in the material world

( Oprawa twarda )

46,20 zł
41,58 zł
Małgorzata Opoczyńska

Drugie życie snów

( Oprawa twarda )

51,45 zł
46,31 zł
Makoto Shinkai , Naruki Nagakawa

Ona i jej kot

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

33,99 zł
30,59 zł
Barbara Żebrowska-Mazur

Słowny ludowy folklor dziecięcy. Część 2

( Oprawa miękka )

39,90 zł
35,91 zł
Stanisław Przybyszewski

Proza poetycka. Pentalogia

( Oprawa twarda )

73,50 zł
66,15 zł
red. Ryszard Markiewicz

Prawo a media społecznościowe

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

51,45 zł
46,31 zł
Jakub z Paradyża

Traktat o sztuce dobrego umierania

( Oprawa twarda )

44,10 zł
39,69 zł
Jerzy Gołosz

In Defence of a Dynamic View of Reality

( Oprawa miękka )

42,00 zł
37,80 zł
red. Grażyna Urban-Godziek

Terminus Tom 24 z. 2 (63) 2022

( Oprawa miękka )

12,96 zł
11,66 zł
Dariusz R. Piwowarczyk

Rekonstrukcja praindoeuropejskiego systemu fonologicznego

( Oprawa miękka )

42,00 zł
37,80 zł
Weronika Chańska

(Nie)poradność systemowa

( Oprawa miękka )

50,40 zł
45,36 zł
47,25 zł
42,53 zł
Barbara Michalak-Pikulska , Yousef Sh'hadeh

Early Novels on Arab Spring

( Oprawa miękka )

39,90 zł
35,91 zł
Jennifer H. R. Sayrs , Marsha M. Linehan

Zespoły konsultacyjne w terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT®)

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

54,00 zł
48,60 zł
Joe Harkness

Ptakoterapia

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

45,90 zł
36,72 zł
red. Wojciech Drath , Bogdan de Barbaro

Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,99 zł
42,29 zł
red. Jerzy Franczak , Tomasz Kunz

Sztuka inwencji

( Oprawa twarda )

46,20 zł
41,58 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...