Niniejsza praca jest bardzo ważną i całościową analizą powstającego nowego modelu dziennikarstwa w nadchodzącej przyszłości, ukazującego jego wiodący paradygmat, uwarunkowania, stojące za nim technologie oraz strategie percepcyjne, powodujące określone modele interakcji społecznych ludzi, w procesie organizacji swego życia zbiorowego.
Prof. nazw.dr hab. Ignacy S. Fiut
Książka znajdzie czytelników wśród ciągle rosnącej grupy specjalistów rozwijających refleksje teoretyczną o grach komputerowych, ale przede wszystkim przeznaczona jest dla studentów i wykładowców kierunków dziennikarskich i związanych z komunikacją społeczną. Powinna też być zalecana dla adeptów dziennikarstwa i samych dziennikarzy, i wszystkich tych, którzy mogą spożytkować rozważania i przykłady zawarte w tej książce w pracy zawodowej.
Dr hab. Stanisław Jędrzejwski, prof. Akademii Leona Kozminskiego
W walce o przetrwanie dziennikarstwo sięgnęło po media cyfrowe. Większość przedsięwzięć online ogranicza się jednak tylko do przenoszenia tradycyjnych praktyk w sferę internetu, teksty pisze się i redaguje tak, jakby były przeznaczone do druku, materiały audio i wideo przygotowuje tak, jakby miały być odtwarzane w radiu i w telewizji. Autorzy tej książki proponują inny sposób na dobre dziennikarstwo – gry wideo.
Gry wideo nie są panaceum na wszystkie bolączki współczesnych mediów informacyjnych. Jeśli jednak przemysł informacyjny dostrzeże w nich liczący się sposób uprawiania dziennikarstwa – nie tylko okazjonalny upominek dla czytelników prasy online – gry informacyjne mogą wydatnie przyczynić się do jego ożywienia.