SPIS TREŚCI
Spis treści
Od autorek 7
Podziękowania 9
Wstęp 13
CZĘŚĆ I. NA DOBRY POCZĄTEK
Rozdział 1. Opracowywanie programu wczesnej interwencji dla twojego dziecka 21
Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny 41
Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju może mu pomóc w kontaktach z innymi
osobami i przyspieszyć proces uczenia się 67
CZĘŚĆ II. CODZIENNE STRATEGIE MAJĄCE POMÓC TWOJEMU DZIECKU ANGAŻOWAĆ SIĘ, KOMUNIKOWAĆ I UCZYĆ
Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka 83
Rozdział 5. Wywołaj uśmiech!. Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw społecznych 116
Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje 141
Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej 173
Rozdział 8. „Rób to, co ja!”. Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez naśladowanie 206
Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci 235
Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami 270
Rozdział 11. Czas na zabawę! 298
Rozdział 12. Poudawajmy! 318
Rozdział 13. Przejdźmy do mowy 350
Rozdział 14. Podsumujmy 379
Załącznik. Zabawki, materiały i książki dla autystycznego dziecka 391
Źródła informacji 395
Pomoc dla osób z autyzmem w Polsce 407
Indeks 409