O dialogu literackim w Dziełkach moralnych (Operette morali)Giacoma Leopardiego 3292. Tematologia 377
O zacieraniu granic między fikcją a rzeczywistością: Gabrieled'Annunzio - mistrz autokreacji 348
Ekspansja przestrzenna i horror vacui 351
Sztuka reżyserii 361
Obraz i maska 365
(Auto)kreacja, czyli nieśmiertelność 374
Bezsenne noce XIX stulecia - Silvio Pellico i Józef Ignacy Kraszewski 381Między literaturami: asocjacje 406
Bezsenność, kawa i opium 382O pewnym paralelizmie (Ignazio Silone, Fontamara - Julian Stryjkowski,Bieg do Fragala) 391
Wzajemne spojrzenia 386
Misja i ucieczka 387
Samotność i zaangażowanie 389
Analogie kulturowe i różnice recepcji 390
Analogie interliterackie i ich przyczyny 391
Powinowactwo czy plagiat? 392
Lektura porównawcza 393
Analogie 394
Miejsce akcji 394Różnice 399
Schemat fabularny 395
Konstrukcja bohatera 396
Bohater zbiorowy 397
Koncepcja czasu 399Wobec italianizmu 403
Struktura narracyjna 400
Kontekst historyczny 401
„Bieg do Fragala" i „Fontamąra" w kontekście komparatystyki 404
Rzym, rzeźba i Ameryka, czyli wspólne szlaki Norwida i Hawthorne'a 4063. Korespondencja sztuk 417
O przekładzie i transmutacji 422Piękno w zwierciadle piękna - Torquato Tasso w wizjach Delacroix, Baudelaire'a i Norwida 439
Kilka szczegółów z historii sztuki 423
'Miejsca niedookreślenia' a reprezentacje malarskie 424
Bohaterowie w świetle przekładu 425
Malarskie unaocznienia: Ingres 432
Malarskie unaocznienia: Delacroix 43 6
Konfrontacje 438
Tasso romantyków 439Maria Konopnicka i Edith Whąrton wobec sztuki weneckiej 455
Wbrew konwencjom 441
Pędzlem Delacroix ' 442
Okiem Baudelaire'a 444
Piórem Norwida 450
Zamiast podsumowania 453
Italopisarstwo i legenda Wenecji 4554. Imagologia i podróż włoska 484
Maria Konopnicka i Edith Wharton . 457
Włochy Konopnickiej i Wharton 459
Stereotypy i przewodnicy 463
Historia, sztuka i poezja 465
Czytanie Tycjana 470
Wobec „miasta umarłego" 471
Pejzaż i asocjacje kulturowe 472
Religia i salon 474
Codzienności sztuka przez pryzmat literatury 475
'Podróżnik w spódnicy' albo genderowy nawias 477
O patrzeniu i czytaniu 481
Ostatni lazzaron, albo Jamesa Fenimore'a Coopera wędrówki po Włoszech 487Intertekstualność 527
Literatura i legenda w Podróży do Włoch Józefa Kremera 504
Włoska podróż edukacyjna w wydaniu Kremera 504
Historia, legenda, literatura i aluzja literacka 506
Włoskie podróżopisarstwo 506
Nawiązania literackie do konkretnych dzieł 507
Metonimie i symbole 508
Punkty na mapie 510
Teksty, obrazy, skojarzenia 510
Legendy i mity na rozdrożach kultur 513
Legendy literackie i historyczne 515
Pisarskim szlakiem 523
Podróż komparatysty 525
Podróż włoska jako dialog z literaturą. Uwagi na marginesie Podróży do Włoch Jarosława IwaszMewicza i Drogi do Sieny Marka Zagaficzyka 5275. Wokół przekładu 553
Przykłady:6. Italianizm - perspektywy 604
Cisza morska (P.E. Parolini, E. Damiani, C. Yerdiani) 570
Ajudah (P.E. Pavolini, E. Damiani, C. Yerdiani) 571
Córka Jori Gabriela s'Annuzio w przekładzie Marii Konopnickiej 572 Poezja Tadeusza Micińskiego we Włoszech (Mika uwag o przekładach) 584
O dialogu literackim w Dziełkach moralnych (Operette morali)Giacoma Leopardiego 3292. Tematologia 377
O zacieraniu granic między fikcją a rzeczywistością: Gabrieled'Annunzio - mistrz autokreacji 348
Ekspansja przestrzenna i horror vacui 351
Sztuka reżyserii 361
Obraz i maska 365
(Auto)kreacja, czyli nieśmiertelność 374
Bezsenne noce XIX stulecia - Silvio Pellico i Józef Ignacy Kraszewski 381Między literaturami: asocjacje 406
Bezsenność, kawa i opium 382O pewnym paralelizmie (Ignazio Silone, Fontamara - Julian Stryjkowski,Bieg do Fragala) 391
Wzajemne spojrzenia 386
Misja i ucieczka 387
Samotność i zaangażowanie 389
Analogie kulturowe i różnice recepcji 390
Analogie interliterackie i ich przyczyny 391
Powinowactwo czy plagiat? 392
Lektura porównawcza 393
Analogie 394
Miejsce akcji 394Różnice 399
Schemat fabularny 395
Konstrukcja bohatera 396
Bohater zbiorowy 397
Koncepcja czasu 399Wobec italianizmu 403
Struktura narracyjna 400
Kontekst historyczny 401
„Bieg do Fragala" i „Fontamąra" w kontekście komparatystyki 404
Rzym, rzeźba i Ameryka, czyli wspólne szlaki Norwida i Hawthorne'a 4063. Korespondencja sztuk 417
O przekładzie i transmutacji 422Piękno w zwierciadle piękna - Torquato Tasso w wizjach Delacroix, Baudelaire'a i Norwida 439
Kilka szczegółów z historii sztuki 423
'Miejsca niedookreślenia' a reprezentacje malarskie 424
Bohaterowie w świetle przekładu 425
Malarskie unaocznienia: Ingres 432
Malarskie unaocznienia: Delacroix 43 6
Konfrontacje 438
Tasso romantyków 439Maria Konopnicka i Edith Whąrton wobec sztuki weneckiej 455
Wbrew konwencjom 441
Pędzlem Delacroix ' 442
Okiem Baudelaire'a 444
Piórem Norwida 450
Zamiast podsumowania 453
Italopisarstwo i legenda Wenecji 4554. Imagologia i podróż włoska 484
Maria Konopnicka i Edith Wharton . 457
Włochy Konopnickiej i Wharton 459
Stereotypy i przewodnicy 463
Historia, sztuka i poezja 465
Czytanie Tycjana 470
Wobec „miasta umarłego" 471
Pejzaż i asocjacje kulturowe 472
Religia i salon 474
Codzienności sztuka przez pryzmat literatury 475
'Podróżnik w spódnicy' albo genderowy nawias 477
O patrzeniu i czytaniu 481
Ostatni lazzaron, albo Jamesa Fenimore'a Coopera wędrówki po Włoszech 487Intertekstualność 527
Literatura i legenda w Podróży do Włoch Józefa Kremera 504
Włoska podróż edukacyjna w wydaniu Kremera 504
Historia, legenda, literatura i aluzja literacka 506
Włoskie podróżopisarstwo 506
Nawiązania literackie do konkretnych dzieł 507
Metonimie i symbole 508
Punkty na mapie 510
Teksty, obrazy, skojarzenia 510
Legendy i mity na rozdrożach kultur 513
Legendy literackie i historyczne 515
Pisarskim szlakiem 523
Podróż komparatysty 525
Podróż włoska jako dialog z literaturą. Uwagi na marginesie Podróży do Włoch Jarosława IwaszMewicza i Drogi do Sieny Marka Zagaficzyka 5275. Wokół przekładu 553
Przykłady:6. Italianizm - perspektywy 604
Cisza morska (P.E. Parolini, E. Damiani, C. Yerdiani) 570
Ajudah (P.E. Pavolini, E. Damiani, C. Yerdiani) 571
Córka Jori Gabriela s'Annuzio w przekładzie Marii Konopnickiej 572 Poezja Tadeusza Micińskiego we Włoszech (Mika uwag o przekładach) 584
0.00 zł