Zdominowanie życia współczesnego dziecka przez media skłania do zastanowienia się nad umiejętnością korzystania przez nie z tego, co one niosą. Poszczególne jednostki w różnym stopniu potrafią radzić siebie w tym względzie. Niewątpliwie decyduje o tym przygotowanie, opanowanie sztuki kontaktowania się z mediami. Okazuje się, że sztuki tej trzeba się nauczyć, a wchodzenie w jej arkana zaczyna się wcześnie i trwa wiele lat. Właśnie jednemu z aspektów tej sztuki, dotyczącemu różnicowania realności i fikcji, poświęcona jest książka Anny Kołodziejczyk.
Uważam, iż praca ta pokazuje ważne dla rozwoju współczesnego dziecka zjawisko, a mianowicie różnicowanie fikcji i rzeczywistości w otaczającym je świecie. Wyjaśnienie tego zagadnienia jest istotne zarówno dla wychowawców, jak i twórców telewizyjnych przedstawień świata dla dzieci. Książka Dziecięca koncepcja fikcji znajdzie więc odbiorców zarówno wśród psychologów, pedagogów, jak i twórców oraz krytyków sztuki dla dzieci.
Z recenzji dr hab. Marii Kielar-Turskiej, prof. UJ