Praca z całą mocą uświadamia, iż różnorodne zmiany, jakie zachodzą w organizacjach ze względu na dostosowanie do innych kultur, prowadzą do zwiększenia efektywności funkcjonowania firmy. Dzieło ukazuje, jak umiejętne i dynamiczne wprowadzanie zasad zarządzania międzykulturowego ułatwia znajdowanie nowych inwestorów zagranicznych i partnerów handlowych. Wreszcie, cennym wymiarem pracy jest płynne skorelowanie aspektow teoretycznych z praktycznymi.
Publikacja nie tylko systematyzuje wiedzę z zakresu zarządzania międzykulturowego, cechuje ją również świeże spojrzenie, które jest tak ważne dla wszystkich modnych tematów, narażonych na dewaluację i banalizację. Praca z całą pewnością ułatwia lepsze, niebierne zrozumienie kulturowych modeli organizacji. Inspiruje do zdobywania umiejętności negocjowania znaczeń i celów zachowań, które obowiązują w danej kulturze. Dla międzynarodowych instytucji i korporacji wszystko to ostatecznie prowadzi do integracji, serdeczności i moralnej dyscypliny poszczególnych pracowników, czego widocznym rezultatem jest „poczucie wspólnoty codziennych praktyk”.
Z recenzji ks. prof. dra hab. Krzysztofa Kościelniaka