Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Stephen P. Hinshaw, PhD
Department of Psychology, University of California, Berkeley
Ta nowatorska książka dostarcza praktycznych i łatwych do zrozumienia wskazówek do terapii impulsywnych dzieci i adolescentów. Prezentuje innowacyjny model, bardzo pomocny w poprawianiu jakości życia tych dzieci oraz osób, które się nimi opiekują.
Michael S. Jellinek, MD
Child Psychiatry Service, Massachusetts General Hospital,
Departments of Psychiatry and Pediatrics, Harvard Medical School
Model rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie Greene’a i Ablona jest doskonałym połączeniem teorii, badań i praktyki klinicznej. Autorzy przedstawiają przemyślany kliniczny zarys oraz określone sposoby interpretowania i opanowywania impulsywnych zachowań dzieci. To lektura obowiązkowa dla każdego klinicysty, który pracuje z takimi dziećmi i młodymi ludźmi.
Howard Abikoff, PhD
Institute for Attention Deficit Hyperactivity and Behavior Disorders,
NYU Child Study Center