„Pojęcia” to narzędzia umysłowe, które pomagają nam myśleć o danym zagadnieniu; nadają one znaczenie wielu różnorodnym faktom i są niezbędne do ich kategoryzacji, wyjaśnienia i zrozumienia. Książka ta opisuje i omawia główne pojęcia rozwojowe w odniesieniu do ich teoretycznego, historycznego i empirycznego tła.
Wszystkie pojęcia zdefiniowano, a ich znaczenie poddano analizie, opisano ich genezę i oceniono obecny status w kontekście teorii i badań dotyczących rozwoju. Zamieszczono także wskazówki do dalszej lektury na temat każdego omawianego pojęcia oraz odsyłacze do powiązanych z nim pojęć w książce. Cały materiał został podzielony tematycznie na rozdziały, odpowiadające typowym zagadnieniom poruszanym na wykładach z tej dziedziny, więc książka ta będzie doskonałym uzupełnieniem wiedzy ze wszystkich kursów psychologii rozwojowej.
Publikacja ta jest przeznaczona głównie dla studentów, którzy muszą poznać język używany przez psychologów rozwojowych do opisu ich badań, ale będzie także przydatna dla bardziej zaawansowanych czytelników, umożliwiając im sprawdzenie swych poglądów na temat istoty i użycia poszczególnych pojęć.
Studenci psychologii rozwojowej (na wszystkich poziomach zaawansowania) docenią to, jak przystępnie i wszechstronnie profesor Schaffer omawia ważne pojęcia, które budzą zainteresowanie nas wszystkich.
Profesor Neil Salkind, Uniwersytet Kansas, Stany Zjednoczone
H. Rudolph Schaffer jest emerytowanym profesorem katedry psychologii na uniwersytecie w Strathclyde.