SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
Paweł Plichta, Wprowadzenie 7
Wiktoria Kudela-Świątek, Historyk na rozstaju dróg badawczych. Interdyscyplinarny charakter współczesnej oral history 11
Magdalena Pycińska, Narracja ustna – jej współczesne znaczenie w wyobrażeniu przeszłości. Analiza na przykładzie historii mówionej Palestyńczyków 23
Magdalena Banaszkiewicz, Kulturowe krajobrazy pamięci 37
Anna Kowalcze-Pawlik, Fantazmaty średniowiecza. Melancholia, mediewalizm i kultura kopii 51
Joanna Dziadowiec, Tradycyjne show, czyli sceniczny przekaz tradycji na przykładzie regionalnych oper ludowych 61
Marta Kania, Prekolumbijskie oblicze władzy. Dziedzictwo inkaskie i mit powrotu w kampanii wyborczej prezydenta Alejandro Toledo de Manrique (Peru) 83
Emilia Moddelmog-Anweiler, Percepcja przeszłości i pamięć w pisarstwie Doris Lessing 99
Karolina Wawer
Udręka bezcielesności. Współczesny Odyseusz na wzburzonych falach historii
w eposie Lesa Murraya Fredy Neptune 111
Paweł Plichta, „Zobaczysz jeszcze bardziej hardkorowe jazdy niż ta” (J 1,50). Święty lans
współczesnej narracji kulturowej 127
Martyna Olszowska, Australijskie History Wars. Wojny o historię we współczesnym kinie australijskim 159
Piotr Kletowski, W kręgu mitów założycielskich – (przed)historyczne kino Pierra Paola
Pasoliniego 171
Klaudia Wilk, Perspektywa historyczna procesu wkorzeniania Kościoła katolickiego na misjach w Afryce jako źródło współczesnej dyskusji nad inkulturacją 181
Noty o autorach 195
Summary 199