SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
Wstęp, 7
Rozdział 1. ZNORMALIZOWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ JAKO ZASÓB PRZEDSIĘBIORSTWA, 15
1.1. Znaczenie jakości wyrobów dla budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, 15
1.2. Normalizacja systemów zarządzania jakością, 23
1.3. Funkcje znormalizowanego systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie, 31
1.4. Potrzeba ciągłego doskonalenia jako przesłanka oceny znormalizowanego systemu zarządzania jakością, 39
Rozdział 2. DETERMINANTY I KIERUNKI OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, 47
2.1. Główne determinanty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością, 47
2.1.1. Potrzeby i oczekiwania stron zainteresowanych działalnością przedsiębiorstwa, 47
2.1.2. Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 56
2.2. Kierunki oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością, 63
2.2.1. Ocena zgodności z wymaganiami, 63
2.2.2. Ocena skuteczności i efektywności, 67
2.2.3. Ocena dojrzałości i doskonałości, 76
Rozdział 3. OBLIGATORYJNE INSTRUMENTY OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, 85
3.1. Audit wewnętrzny, 85
3.2. Ocena satysfakcji klientów zewnętrznych, 94
3.3. Ocena stopnia realizacji celów dotyczących jakości, 101
3.4. Ocena skuteczności i efektywności procesów, 108
3.5. Przegląd zarządzania, 119
Rozdział 4. FAKULTATYWNE INSTRUMENTY OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, 125
4.1. Audit trzeciej strony, 125
4.2. Ocena kosztów jakości, 135
4.3. Ocena satysfakcji klientów wewnętrznych, 145
4.4. Samoocena przedsiębiorstwa według normy ISO 9004:2000, 153
4.5. Samoocena przedsiębiorstwa według modelu EFQM, 157
4.6. Benchmarking, 164
Rozdział 5. METODYKA BADAŃ EMPIRYCZNYCH, 175
5.1. Procedura badań empirycznych, 175
5.2. Charakterystyka kwestionariusza ankiety, 180
5.3. Opis próby badanych przedsiębiorstw, 182
5.4. Metody analizy danych, 185
Rozdział 6. UWARUNKOWANIA I WARTOŚĆ OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH, 189
6.1. Przesłanki wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach, 189
6.2. Rozwiązania organizacyjne dotyczące oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością przyjęte w badanych przedsiębiorstwach, 192
6.3. Zachowania organizacyjne towarzyszące ocenie znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach, 208
6.4. Efekty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach, 221
Rozdział 7. ZWIĄZKI POMIĘDZY ZMIENNYMI OKREŚLAJĄCYMI PRZESŁANKI WPROWADZANIA ORAZ UWARUNKOWANIA I EFEKTY OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH, 237
7.1. Związki pomiędzy przesłankami wprowadzania a uwarunkowaniami oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach, 237
7.2. Wpływ rozwiązań organizacyjnych dotyczących oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością na jej efekty w badanych przedsiębiorstwach, 254
7.3. Wpływ zachowań organizacyjnych na zaangażowanie pracowników w ocenę znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach, 261
PODSUMOWANIE I WNIOSKI, 275
ZAŁĄCZNIK, 281
BIBLIOGRAFIA, 293
SPIS TABEL, 303
SPIS RYSUNKÓW, 309