Wstęp
Cz. I. KULTURA AUDIOWIZUALNA
Wojciech Józef Burszta – O trzech pojęciach metakultury
Piotr Zawojski – Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne
Eugeniusz Wilk – Technologia wobec nowoczesności. Na marginesie pytań Heideggera
Waldemar Frąc – Świat – obrazem? Nowa audiowizualność jako wyzwanie etyczne
Wojciech Chyła – O mediach realizujących utopię pedagogiczną i o mediach realizujących utopię eugeniczną; o dwóch antropotechnikach: humanistycznej i posthumanistycznej
Anna Nacher – Globalne strategie, lokalne praktyki? Gender jako negocjacja znaczeń w telewizji doby globalizacji
Janina Hajduk-Nijakowska – Oralność a audiowizualność współczesnej kultury
Konrad Chmielecki – Od intelektualności do interkonektywności. Perspektywy teoretyczne refleksji nad intermedialnością w kontekście teorii tekstu i semiotyki
Blanka Brzozowska – Turysta jako flâneur
Anna Maj – Oko podróżujące: dwa doświadczenia percepcyjne. O roli mediów w podróży
Karina Banaszkiewicz-Sadowska – Pejzaż jako kategoria badawcza audiowizualności
Cz. II. W STRONĘ SZTUKI
Tomasz Majewski – Produkcja wizualna i kryzys przedstawienia. Jean Martin Charcot i ikonografia histerii
Andrzej Gwóźdź – Powierzchnie rozkładu, czyli kino jako celuloid
Ryszard W. Kluszczyński – Dylematy interaktywności (sztuka w kulturze partycypacji)
Andrzej Kisielewski – Rzeczy, media i estetyka populizmu
Małgorzata Szelągowska – Fotografia i sztuka wideo lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych – kryzys przedstawienia czy wzbogacenie języka sztuk plastycznych?
Cz. III. NOWE MEDIA
Grzegorz Dziamski – Nowe media a wirtualizacja rzeczywistości
Michał Ostrowicki – Ontoelektronika. Wprowadzenie
Agnieszka Ogonowska – Hybrydy kultury w ujęciu Lva Manovicha
Monika Górska-OIesińska – CMC i elektroniczne dyskursy. Problemy metodologiczne
Marcin Składanek – Metafora nawigacyjna w hipermediach
Katarzyna Prajzner – Agent w tekście. Immersja i interaktywność we współczesnej teorii narracji
Piotr Sitarski – Niepowodzenie projektu rzeczywistości wirtualnej
Mirosław Filiciak – Użytkownik jako producent. Ku genealogii nowych mediów
Rafał Maciąg – Nowe techniki informacyjne jako modelowanie rzeczywistości – podstawowe pytania badawcze
Michał Libera – Studio nagrań – techniki uprzestrzenniania dźwięku
Cz. IV. KINO I TELEWIZJA
Krzysztof Loska – Przedstawienie, tożsamość i zagłada
Jacek Ostaszewski – Czas, pamięć i tożsamość – w Memento Nolana
Iwona Kolasińska-Pasterczyk – „Rozbite zwierciadło” i błądzący Orfeusz w „labiryncie” wielomedialnych obrazów rzeczywistości i intertekstualnych aluzji Zagubionej autostrady
Davida Lyncha
Joanna Spalińska-Mazur – Utajona pamięć obrazu. Przypadek Murnaua i braci Wachowskich
Rafał Syska – Michael Haneke – w poczuciu winy
Grażyna Stachówna – Ecce Omo – reklama według Pedra Almodóvara
Paweł Sołodki – Fetysz męskości i skóry. O figurze leathermena w amerykańskiej kulturze
Audiowizualnej
Łucja Demby – „Istoty pośrednie między cieniem a rzeczywistym bytem”. Wizerunek gwiazdy filmowej w Niewolnicy miłości Nikity Michalkowa
Beata Lisowska – Tajemnica wiary i ofiary. Powrót Andrieja Zwiagincewa
Barbara Giza – Kim jest autor? O problemie autorskiej podmiotowości w polskim kinie współczesnym
Zbigniew Władysław Solski – Spektakl telewizyjny – nowe spojrzenie. Na przykładzie Do piachu Tadeusza Różewicza w reżyserii Kazimierza Kutza
Alicja Kisielewska – Serial telewizyjny – współczesna Biblia pauperum?
Wstęp
Cz. I. KULTURA AUDIOWIZUALNA
Wojciech Józef Burszta – O trzech pojęciach metakultury
Piotr Zawojski – Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne
Eugeniusz Wilk – Technologia wobec nowoczesności. Na marginesie pytań Heideggera
Waldemar Frąc – Świat – obrazem? Nowa audiowizualność jako wyzwanie etyczne
Wojciech Chyła – O mediach realizujących utopię pedagogiczną i o mediach realizujących utopię eugeniczną; o dwóch antropotechnikach: humanistycznej i posthumanistycznej
Anna Nacher – Globalne strategie, lokalne praktyki? Gender jako negocjacja znaczeń w telewizji doby globalizacji
Janina Hajduk-Nijakowska – Oralność a audiowizualność współczesnej kultury
Konrad Chmielecki – Od intelektualności do interkonektywności. Perspektywy teoretyczne refleksji nad intermedialnością w kontekście teorii tekstu i semiotyki
Blanka Brzozowska – Turysta jako flâneur
Anna Maj – Oko podróżujące: dwa doświadczenia percepcyjne. O roli mediów w podróży
Karina Banaszkiewicz-Sadowska – Pejzaż jako kategoria badawcza audiowizualności
Cz. II. W STRONĘ SZTUKI
Tomasz Majewski – Produkcja wizualna i kryzys przedstawienia. Jean Martin Charcot i ikonografia histerii
Andrzej Gwóźdź – Powierzchnie rozkładu, czyli kino jako celuloid
Ryszard W. Kluszczyński – Dylematy interaktywności (sztuka w kulturze partycypacji)
Andrzej Kisielewski – Rzeczy, media i estetyka populizmu
Małgorzata Szelągowska – Fotografia i sztuka wideo lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych – kryzys przedstawienia czy wzbogacenie języka sztuk plastycznych?
Cz. III. NOWE MEDIA
Grzegorz Dziamski – Nowe media a wirtualizacja rzeczywistości
Michał Ostrowicki – Ontoelektronika. Wprowadzenie
Agnieszka Ogonowska – Hybrydy kultury w ujęciu Lva Manovicha
Monika Górska-OIesińska – CMC i elektroniczne dyskursy. Problemy metodologiczne
Marcin Składanek – Metafora nawigacyjna w hipermediach
Katarzyna Prajzner – Agent w tekście. Immersja i interaktywność we współczesnej teorii narracji
Piotr Sitarski – Niepowodzenie projektu rzeczywistości wirtualnej
Mirosław Filiciak – Użytkownik jako producent. Ku genealogii nowych mediów
Rafał Maciąg – Nowe techniki informacyjne jako modelowanie rzeczywistości – podstawowe pytania badawcze
Michał Libera – Studio nagrań – techniki uprzestrzenniania dźwięku
Cz. IV. KINO I TELEWIZJA
Krzysztof Loska – Przedstawienie, tożsamość i zagłada
Jacek Ostaszewski – Czas, pamięć i tożsamość – w Memento Nolana
Iwona Kolasińska-Pasterczyk – „Rozbite zwierciadło” i błądzący Orfeusz w „labiryncie” wielomedialnych obrazów rzeczywistości i intertekstualnych aluzji Zagubionej autostrady
Davida Lyncha
Joanna Spalińska-Mazur – Utajona pamięć obrazu. Przypadek Murnaua i braci Wachowskich
Rafał Syska – Michael Haneke – w poczuciu winy
Grażyna Stachówna – Ecce Omo – reklama według Pedra Almodóvara
Paweł Sołodki – Fetysz męskości i skóry. O figurze leathermena w amerykańskiej kulturze
Audiowizualnej
Łucja Demby – „Istoty pośrednie między cieniem a rzeczywistym bytem”. Wizerunek gwiazdy filmowej w Niewolnicy miłości Nikity Michalkowa
Beata Lisowska – Tajemnica wiary i ofiary. Powrót Andrieja Zwiagincewa
Barbara Giza – Kim jest autor? O problemie autorskiej podmiotowości w polskim kinie współczesnym
Zbigniew Władysław Solski – Spektakl telewizyjny – nowe spojrzenie. Na przykładzie Do piachu Tadeusza Różewicza w reżyserii Kazimierza Kutza
Alicja Kisielewska – Serial telewizyjny – współczesna Biblia pauperum?
0.00 zł