Kreowanie i wzmacnianie europejskiego wymiaru w nauczaniu oraz kształtowanie europejskiej tożsamości i aktywnego obywatelstwa europejskiego 30Edukacja wczesnoszkolna w systemie kształcenia szkolnego 65
Wspomaganie przystosowania się do nowych warunków społecznych i ekonomicznych, kształtowanie oraz wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych 33
Podnoszenie poziomu i jakości kształcenia 37
Decentralizacja, demokratyzacja pracy szkoły i wzmocnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym 43
Promowanie hasła równości szans i przeciwdziałanie marginalizacji w edukacji 45
Ochrona życia i zdrowia uczniów poprzez przeciwdziałanie patologiom i uzależnieniom 52
Promowanie edukacji wielokulturowej i międzykulturowej oraz wspieranie walki z rasizmem i ksenofobią 55
Promowanie edukacji permanentnej i wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) do edukacji i kształcenia otwartego 59
Kształtowanie nowego wizerunku nauczyciela oraz nowego ideału wychowawczego 62
Wizerunek własnego kraju, jego miejsca w Europie i świecie, występowanie treści etnocentrycznych 124
Wizerunek innych państw i społeczeństw Europy i świata oraz treści edukacji międzykulturowej 126
Kształtowanie kompetencji obywatelskich, włączanie uczniów w życie kraju i Europy 128
Wizerunek „innych” z uwagi na kolor skóry, wyznanie i grupę społeczną 133
Obraz rodziny, jej miejsce w środowisku lokalnym, role społeczne jej członków, w tym wizerunek i role społeczne chłopców/dziewcząt, mężczyzn/kobiet 138
Wizerunek i miejsce w społeczeństwie osób niepełnosprawnych 143
Występowanie treści religijnych w podręcznikach do kształcenia ogólnego jako element kształtowania światopoglądu 144
Kształtowanie kompetencji technicznych (w tym informatycznych) oraz nauczanie elementów przedsiębiorczości 149
Występowanie elementów kultury wysokiej (literatura, muzyka, sztuka) jako składowych europejskich kompetencji kulturowych 152
Wizerunek własnego kraju i jego miejsca w Europie i świecie, występowanie treści etnocentrycznych 238
Wizerunek innych państw i społeczeństw Europy i świata oraz treści edukacji międzykulturowej 248
Kształtowanie kompetencji obywatelskich, włączanie uczniów w życie kraju i Europy 250
Wizerunek „innych” z uwagi na kolor skóry, wyznanie i grupę społeczną 253
Obraz rodziny, jej miejsce w środowisku lokalnym, role społeczne jej członków, w tym wizerunek i role społeczne chłopców/dziewcząt, mężczyzn/kobiet 256
Wizerunek i miejsce w społeczeństwie osób niepełnosprawnych 261
Występowanie treści religijnych w podręcznikach do kształcenia ogólnego jako element kształtowania światopoglądu 263
Kształtowanie kompetencji technicznych (w tym informatycznych) oraz elementów nauczania przedsiębiorczości 266
Występowanie elementów kultury wysokiej (literatura, muzyka, sztuka) jako składowych europejskich kompetencji kulturowych 268
Dokumenty podstawowe 297
Dokumenty urzędowe zamieszczone w opracowaniach i pracach zbiorowych 302
Podręczniki 303
Programy nauczania i przewodniki metodyczne 306
Publikacje książkowe 307
Artykuły w pracach zbiorowych i czasopismach 312
Źródła internetowe 314
Kreowanie i wzmacnianie europejskiego wymiaru w nauczaniu oraz kształtowanie europejskiej tożsamości i aktywnego obywatelstwa europejskiego 30Edukacja wczesnoszkolna w systemie kształcenia szkolnego 65
Wspomaganie przystosowania się do nowych warunków społecznych i ekonomicznych, kształtowanie oraz wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych 33
Podnoszenie poziomu i jakości kształcenia 37
Decentralizacja, demokratyzacja pracy szkoły i wzmocnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym 43
Promowanie hasła równości szans i przeciwdziałanie marginalizacji w edukacji 45
Ochrona życia i zdrowia uczniów poprzez przeciwdziałanie patologiom i uzależnieniom 52
Promowanie edukacji wielokulturowej i międzykulturowej oraz wspieranie walki z rasizmem i ksenofobią 55
Promowanie edukacji permanentnej i wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) do edukacji i kształcenia otwartego 59
Kształtowanie nowego wizerunku nauczyciela oraz nowego ideału wychowawczego 62
Wizerunek własnego kraju, jego miejsca w Europie i świecie, występowanie treści etnocentrycznych 124
Wizerunek innych państw i społeczeństw Europy i świata oraz treści edukacji międzykulturowej 126
Kształtowanie kompetencji obywatelskich, włączanie uczniów w życie kraju i Europy 128
Wizerunek „innych” z uwagi na kolor skóry, wyznanie i grupę społeczną 133
Obraz rodziny, jej miejsce w środowisku lokalnym, role społeczne jej członków, w tym wizerunek i role społeczne chłopców/dziewcząt, mężczyzn/kobiet 138
Wizerunek i miejsce w społeczeństwie osób niepełnosprawnych 143
Występowanie treści religijnych w podręcznikach do kształcenia ogólnego jako element kształtowania światopoglądu 144
Kształtowanie kompetencji technicznych (w tym informatycznych) oraz nauczanie elementów przedsiębiorczości 149
Występowanie elementów kultury wysokiej (literatura, muzyka, sztuka) jako składowych europejskich kompetencji kulturowych 152
Wizerunek własnego kraju i jego miejsca w Europie i świecie, występowanie treści etnocentrycznych 238
Wizerunek innych państw i społeczeństw Europy i świata oraz treści edukacji międzykulturowej 248
Kształtowanie kompetencji obywatelskich, włączanie uczniów w życie kraju i Europy 250
Wizerunek „innych” z uwagi na kolor skóry, wyznanie i grupę społeczną 253
Obraz rodziny, jej miejsce w środowisku lokalnym, role społeczne jej członków, w tym wizerunek i role społeczne chłopców/dziewcząt, mężczyzn/kobiet 256
Wizerunek i miejsce w społeczeństwie osób niepełnosprawnych 261
Występowanie treści religijnych w podręcznikach do kształcenia ogólnego jako element kształtowania światopoglądu 263
Kształtowanie kompetencji technicznych (w tym informatycznych) oraz elementów nauczania przedsiębiorczości 266
Występowanie elementów kultury wysokiej (literatura, muzyka, sztuka) jako składowych europejskich kompetencji kulturowych 268
Dokumenty podstawowe 297
Dokumenty urzędowe zamieszczone w opracowaniach i pracach zbiorowych 302
Podręczniki 303
Programy nauczania i przewodniki metodyczne 306
Publikacje książkowe 307
Artykuły w pracach zbiorowych i czasopismach 312
Źródła internetowe 314
0.00 zł